Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Home Center 2 upgrade


oystho

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en home Center 2. Går greit å starte den og kommer inn. Men så skal jeg oppgradere den til versjon 4.110 blir det problemer. Etter og ha godkjent og trykket på Install update stopper alt opp og til slutt avsluttet Google Chrome alt. Skal prøve og komme inn på HC2 igjen men finner den ikke i nettverket. Må til slutt kjøre en recovery for å komme inn på den igjen. Det ligger versjon 4.056 på den i dag. Noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Here it goes, performing my usual SOP for Home Center software update...

  1. Perform a configuration backup,
  2. Reboot HC2 (logic: flush out non-visible stuffs such as abnormalities, cache, hung processor threads, etc),
  3. Sanity Check for 5-15 minutes (logic: reboot usually boots up fine but just in case of unforeseeable abnormal behaviour),
  4. Proceed to firmware update,
  5. Clear web browser cache,
  6. Terminate web browser,
  7. Relaunch web browser,
  8. Repeat step 5-7 if firmware update still in progress,
  9. Change Freeze for 1 hour (logic: allows non-visible backend scripts/processes to complete any conversions, system changes, etc that the new firmware has to perform).

 

https://forum.fibaro.com/index.php?/topic/23839-4110-update/#comment-106613

 

https://forum.fibaro.com/index.php?/topic/24475-canr-reach-the-hc2-locally-with-web-browser/#comment-115224

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 25.3.2017 den 19.49, oystho skrev:

Har kjøpt meg en home Center 2. Går greit å starte den og kommer inn. Men så skal jeg oppgradere den til versjon 4.110 blir det problemer. Etter og ha godkjent og trykket på Install update stopper alt opp og til slutt avsluttet Google Chrome alt. Skal prøve og komme inn på HC2 igjen men finner den ikke i nettverket. Må til slutt kjøre en recovery for å komme inn på den igjen. Det ligger versjon 4.056 på den i dag. Noen tips??

Hei, har du fått oppdatert HC2 tilslutt og hva gjorde du eventuelt? Jeg har samme problemet og ville høre med deg hvordan du løste det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.