Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Melding fra DSB - Fibaro Dimmer FGD-211


Bronson

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, ZoRaC skrev:

Jeg har spurt DSB om hva tiltaket betyr i praksis, venter på svar. 

 

Jeg synes DSB er veldig tydelige på tiltakets betydning.

 

Sitat: "Det anmodes om å returnere dette produktet til utsalgssted."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ulfgeir skrev:

 

Jeg synes DSB er veldig tydelige på tiltakets betydning.

 

Sitat: "Det anmodes om å returnere dette produktet til utsalgssted."

 

Hmm... det så ikke jeg noe sted, men da har du nok rett. De har frivillig godtatt å gjøre noe med problemet, ikke at det er frivillig om de vil foreta seg noe. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Bronson skrev:

Ser først nå at dette gjelder FGD-211 og at jeg har FGD-212 hjemme. ?

 

Good for you! Da slipper du å styre. :)

 

De som har FGD-211 bør imidlertid kjenne sin besøkelsestid og reklamere mens det fortsatt er mulig (5 år fra kjøpsdato).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt usikker på dette egentlig .. jeg har flere liggende fra forskjellige partier jeg har kjøpt inn, og den eldste jeg har er en Dimmer 2 FGD212 v3.2 - denne er ikke merket med V og A slik de svenske sidene sier de må være - mens v3.4 jeg har er merket ihht forskriftene.

 

men ser i forhold til bildene av dimmer 1 at dimmer 2 har fått en plastkappe over de grønne tilkoblingsskruene, så regner med at dette er for å få nok avstand mellom tilkoblingspunktene. - Regner med at man da kan regne med at de er "sikre" selv om de ikke er forskriftsmessig (merket).

 

Ellers så kunne man jo anta at grunnen til at det ikke er lagt ned forbud mot v2 som ikke er merket riktig er at de rett og slett ikke har sjekket de (regner med at de ikke sjekker alle produkter) eller at de har vurdert det slik at det holder at det rettes opp i neste versjon. (v3.4?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ikke for piske liv i en død hest her, men litt ;) Fant en umontert fgd-211 i en skuff i helgen og sendte link om brannrisiko fra DSB til forhandler. De mente dette ikke var en reklamasjonssak og ba meg ta det med Fibaro:

Quote

Vi kan dessverre ikke bytte enheten så lenge ingen av Fibaro produkter ble tilbakekalt fra markedet. For mer info ang. saken kan du ta kontakt med support@fibaro.com

 

Overprøver da altså DSB slik jeg tolker det ?

 

Noen som vil kjøpe den billig? Blir vel ikke lett å få en elektriker til å montere den, så du bør være litt nevenyttig, penger spart der også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kreve den byttet. Er et brannfarlig produkt så de kommer seg ikke unna. Si at du kontakter DSB og nevnt for de at de ikke ønsker å ta den tilbake. Du som kunde skal ikke lide for at Fibaro er useriøse. Du skal forholde den til den Norske butikken du kjøpte den fra.

Ville aldri installert et brannfarlig produkt selv, da sliter man enda mer skulle det gå galt Som at man kan få avkortning på forsikringsutbetaling. 

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, rocklobster skrev:

Vi kan dessverre ikke bytte enheten så lenge ingen av Fibaro produkter ble tilbakekalt fra markedet.

 

Dette er jo bare tull. Når de står på farligeprodukter.no så ER de tilbakekalt! DSB sier selv det, men her er forskjellen at Fibaro frivillig har kalt de tilbake, uten pålegg fra DSB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.