Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ring pro og Smartthings


Anbefalte innlegg

Da er dørklokka og inngangspartiet smart og sikrere.

På boligmessa i år kom jeg over en stand med et firma som heter iqhome.

De solgte noe så spennende som dørklokke med kamera og motion sensor.

Viste på forhånd at det skulle være noe støtte for dette i Smartthings, så dette måtte jeg bare teste ut.

Skravla lenge med daglig leder Joakim Horgen om dette med smartthings og alle ting den støtter.

Dermed var det i gang, Joakim pusher Ring Pro på meg, og jeg pusher Smartthings på han.

Gikk for denne bundelen her. https://www.iqshop.no/produkt/kamera/ring-3/ring-doorbell-pro

.

En app som gir video hvor du kan ha en samtale med den som står ved døra, eller sjekke hvem som ringer på når du er på ferie. Funker på mac og pc også uten at jeg har testet dette.

Er det snekkern så er det jo bare å åpne dørlåsen som selvfølgelig er smart den også??? :-)

 

Pakka inneholdt alt jeg trengte

En ringeklokke med kamera med night vision.

En trafo som gir 24v ac og en dings man kobler i en stikkontakt i huset for å gi ringelyd (lyd kan endres både type og volum)

Alt er trådløst, og Ring Pro støtter 5 ghz wireless.

Likte veldig godt at man kan stille inn fleksibelt hvilket område som det er motion detection på. Slipper å få varsel om folk som går forbi, eller biler på gata.

Et veldig pluss som jeg ser det er at det virker som at den filmer konstant men sender bare til server ved trigger.

Dette betyr at jeg får video av de 2 magiske sekundene før trigger skjer. Lei av kameraer som kan fortelle deg at noe har gått forbi, her får jeg 2 sekunder før hendelse og løpende video fra dette.

 

Så smartthings.

Det er en out of the box smart app for Ring og Ring pro i smartthings appen.

Under recent finner man fort at Smartthing logger både button push, og motion.

Så da er veien til automasjon åpen for alt.

Motion = skru på lys, og sende push, sms, blink lys i stua eller whatever. (motion sensor kan man lage schedules på, pr dag, tid på døgnet osv. Landet på to for hverdager og to for helger selv)

Når noen ringer på så får familen en push som sier "Noen ringer på"

Skal lage rutiner som understøtter feriemodus, alarm modus og slikt på sikt.

Legger ved en WebCoRE piston som viser litt hva som er av triggere.

 

Update:

Det viser seg at motion sensor gir signal til Smartthings selv om motion er satt i schedule til ikke å ta film i et tidsrom.

Så da er Ring Pro i praksis en 24/7 motion sensor. Dette er gull!!!

End update.

 

Vel håper dette er brukbart for flere en meg, må si meg meget fornøyd.

Det eneste jeg savner er mulighet for arm/disarm av ring motion via smartthings, men det kan jo hende ring kommer med dette etter hvert.

Videokvaliteten er upåklagelig, sjekk ut youtube for å se eksempler.

2017-04-06 20.12.40.png

2017-04-06 20.13.02.png

2017-04-06 20.13.33.png

Skjermbilde 2017-04-06 kl. 22.26.35.jpg

Endret av Snowman
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moskus klistret denne emne
  • 10 måneder senere...
Akkurat nå, Lux skrev:

Nice! Konge at du deler erfaringer :)

 

Men den linken ser ikke ut til å fungere? Hva betalte du for hærligheten? 

Så at denne posten var eldre enn hva jeg trodde. Funker den forsatt like godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Lux said:

Så at denne posten var eldre enn hva jeg trodde. Funker den forsatt like godt? :)

Funker meget bra, har måttet ta strømmen av den 1 gang, det er alt.

Tror firma jeg kjøpte den av er konk/borte/vekk.

Men Ring består, og det finnes selgere i Norge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.