Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hikvision IP kamera


Anbefalte innlegg

Ja, du kan bruke kameraet som en bevegelsesdetektor i HS3 når du bruker Blue Iris. Du definerer en virtuell device (en virtuell bevegelsessensor) i HS3 og får Blue Iris til å sende en melding til HS3. Ved hjelp av en event setter du den virtuelle bevegelsessensoren til å få status "Bevegelse".  Har satt opp dette på et par kameraer hos meg, og det fungerer veldig bra. Blue Iris gir deg også mulighet til å maskere deler av bildet du ikke vil skal trigge bevegelse.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan bruke kameraet som en bevegelsesdetektor i HS3 når du bruker Blue Iris. Du definerer en virtuell device (en virtuell bevegelsessensor) i HS3 og får Blue Iris til å sende en melding til HS3. Ved hjelp av en event setter du den virtuelle bevegelsessensoren til å få status "Bevegelse".  Har satt opp dette på et par kameraer hos meg, og det fungerer veldig bra. Blue Iris gir deg også mulighet til å maskere deler av bildet du ikke vil skal trigge bevegelse.

Du kan også trigge flere forskjellige områder med samme kamera, opptil 8 tror jeg. Jeg. Har et kamera med sone Å spisebord og sone B kjøkkenet. Også to tilhørende virtuelle bevegelsessensorer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo meget bra ut. Da er det muligheter da.
Gjelder bare å finne kamera som er så lite at det går igjennom godkjennelsesprosessen til husfrua.

 

Leste forøvrig på aeotec.com at de kommer med z-wave kamera iløpet av året. Ut ifra de få bildene jeg har sett, så virker det jo veldig lite og nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er det noen som har noen erfaringer, eller tanker, om dette kameraet? DS-2CD2542FWD-IS-2-8mm

Er dette dårligere enn ett vanlig dome kamera? Skal brukes ved inngangsdør.

 

Lurer også på om dette; DS-2CD2442F-IW kan aktiveres av lyd eller gi et signal til HomeSeer om det oppdager lyd? Lurer på å bruke det til et baby-call system (tror jeg kommer til å bruke Blue Iris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gir Hikvision full HD rett i nettleser (Chrome)? Jeg har et par billige 720p IP-kamera hvor man må enten bruke ActiveX (som bare funker i Internet Explorer) for full kvalitet i nettleser eller et annet program som f.eks. appen tinyCam Pro eller VLC. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9/27/2017 den 17.33, Venin skrev:

Ja, har gjort det, men det er så sinnsykt teit. Må da være noen kameraer som ikke krever ActiveX. 

Det du leter etter er kameraer som støtter MJPEG, og mange gjør det. Det gjelder bare å finnen banen til filen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Venin skrev:

Ikke egentlig. Jeg vil ha et web-grensesnitt i html 5 som ikke krever plugins. 

Jo, men video-strømmen må jo finnes uansett.

 

 

38 minutter siden, iceball skrev:

De fleste støtter vel kun MPJEG som substream og har dermed lavere oppløsning?

Det kan det vel være, men det er jo ikke regelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden du nevner vlc som alternativ så har man jo streaming fra kameraet med url som under

Main Stream
rtsp://192.168.1.100:554/Streaming/Channels/101/
rtsp://admin:examplepass123!@192.168.1.100:554/Streaming/Channels/101/

Sub Stream
rtsp://192.168.1.100:554/Streaming/Channels/102/
rtsp://admin:examplepass123!@192.168.1.100:554/Streaming/Channels/102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, iceball skrev:

Virker å være slik når man ser på de som er normalt priset i hvert fall. Det henger sammen med datamengden, som er ca. 5 ganger så høy ved MPJEG ift. H.264.

... men datamengde koster jo ingenting på et lokalt nettverk. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2017 den 23.48, backspace skrev:

Cube kamera 4MP WIFI DS-2CD2442FWD-IW - Innekamera, WIFI, Veldig bra bilde. Egen PIR sensor. Har microfon og høytaller innebygget, men ikke Audio alarm dessverre.

På de som HAR audio alarm, kan det brukes smartere enn at Kina-appen bare sender pushvarsel dersom det plutselig er lyd i rommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Venin skrev:

På de som HAR audio alarm, kan det brukes smartere enn at Kina-appen bare sender pushvarsel dersom det plutselig er lyd i rommet?

 

Definer audioalarm - mener du output eller input fra en mic?

 

Å trigge en ekstern alarm kan gjøres med API deres:

https://ipcamtalk.com/threads/record-start-or-alarm-trigger-with-an-http-command.2901/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ZoRaC skrev:

 

Definer audioalarm - mener du output eller input fra en mic?

 

Å trigge en ekstern alarm kan gjøres med API deres:

https://ipcamtalk.com/threads/record-start-or-alarm-trigger-with-an-http-command.2901/

Jeg tenkte på følgende: "Audio alarm (fint for baby call?)". Jeg regner med han snakket om pushvarsel på mobil når baby skriker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har DS-2CD2442FWD-IW digital zoom? Jeg bruker som regel tinyCam Monitor Pro på mobilen til å sjekke kamera, men må som regel zoome i appen for å se detaljene. Så ideelt sett vil jeg ha en relativt vid vidvinkel-linse, men kunne sette en digital zoom by default. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2017 den 14.12, Chris skrev:

Lurer også på om dette; DS-2CD2442F-IW kan aktiveres av lyd eller gi et signal til HomeSeer om det oppdager lyd? Lurer på å bruke det til et baby-call system (tror jeg kommer til å bruke Blue Iris).

Fant du ut av dette? Lurer på det samme. Har et billig webcam på barnerommet nå som jeg sjekker vha. tinyCam-appen dersom vanlig babycall slår ut, men det er jo fryktelig tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Venin said:

Fant du ut av dette? Lurer på det samme. Har et billig webcam på barnerommet nå som jeg sjekker vha. tinyCam-appen dersom vanlig babycall slår ut, men det er jo fryktelig tungvint.

Har ikke funnet noe ordentlig svar på dette, men ser at kameraet har innebygget mikrofon i fronten.

Jeg har ikke noen kameraer, men tenker å bruke Blue Iris når jeg kommer så langt. Så jeg har derfor null er faring med kameraer og hvordan dette fungerer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.