Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefaling robotgressklipper


Anbefalte innlegg

1 time siden, mk1 black limited skrev:

eller finnes det bedre til samme pris (som kan automatiseres)?

Sannsynligvis ikke. Jeg blir iallfall veldig overrasket hvis du finner det.

 

Men du kan installere et Wifi-kort i Gardena'en. Det hjelper. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mk1 black limited skrev:

OBS har tilbud på Gardena R50LI til 6495 - er den ok, eller finnes det bedre til samme pris (som kan automatiseres)?

I fjor (2017) høst hadde OBS tilbud på Landroid Worx WR105SI  til 2000 kr. Denne  schmellen gikk jeg på.

 

Klipperen har wifi-tilkobling og kan styres via app. På nett finnes bruksanvisning for å emulere app'en slik at jeg får samme funksjonalitet i OpenHAB som appen tilbyr (potensielt). OpenHAB-integreringen gjorde jeg etter at klipperen gjorde seg ferdig for høstsesongen, så det er ikke testet i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Plugin, script eller hva? Dele? Gikk på en schmell hos OBS...:) 

Mangler bittelitt for å gjøre det litt mer intuitivt, så kan jeg slippe den løs. :) 

 

33 minutter siden, berland skrev:

I fjor (2017) høst hadde OBS tilbud på Landroid Worx WR105SI  til 2000 kr. Denne  schmellen gikk jeg på.

2000?! Jøss. Hvordan er klipperen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Moskus skrev:

2000?! Jøss. Hvordan er klipperen?

Den gjorde jobben sin helt fint i to måneder i fjor. Den setter seg fast der jeg har gjort det for trangt å kunne snu seg rundt, blir noen justeringer her og der til våren, men det har lite med klipperen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har noen her kjennskap til om Husqvarna har gjort nevneverdige endringer i løpet av vinteren? Ser at alle 2018-modellene nå har fått Automower Connect, og for noen måneder siden kom appen i ny drakt.

Sendte en mail til de i fjor høst, purret, og gikk også via forhandler som kontaktet selger, men fikk ikke noe svar overhode i forhold til api'er og evt integrasjonsmuligheter... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis ikke skjedd noe her. 

Kunne tenkt meg å integrert med fridagerscript, ellers så ser jeg egentlig ikke noen grunn til å automatisere. 

Står og går, stille, og merker ikke annet en n en skjelden gang den har kjørt seg fast(og til å lokalisere den fungerer Connect terket). 

Viktigere for meg at den fungerer av seg selv, enn at jeg kan leke med den. 

Tror fremdeles Husqvarna er veien å gå om man kan forsvare kostnaden. Takler litt røtter, og noe komliserte hager(min er forholdsvis enkel). 

Tror jeg kommer til å vurdere wifikort når den blir litt gamlere, men tror ikke det kommer til å ha sammenheng med et behov for å automatisere. 

Magisk med robotgressklipper i Trøndelag ihvertfall, å klippe med vanlig klipper når gresset er tørt kan være utfordring en normal sommer. 

Samt at mosen er bortimot vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, gullfrode skrev:

Kunne tenkt meg å integrert med fridagerscript, ellers så ser jeg egentlig ikke noen grunn til å automatisere. 

Ja, fridager her er prekært. Ungene bruker jo plenen for det den er verdt (heldigvis) så det er greit at den er parkert når vi er hjemme og alarmen er av. ;)

 

19 timer siden, gullfrode skrev:

å klippe med vanlig klipper når gresset er tørt kan være utfordring en normal sommer. 

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

Ja, fridager her er prekært. Ungene bruker jo plenen for det den er verdt (heldigvis) så det er greit at den er parkert når vi er hjemme og alarmen er av. ;)

 

Hæ?

Å klippe med valig klipper, da er det en fordel at gresset er tørt for å få ok plen. Det er vanskelig i Trondheim. 

Med en robotgressklipper så er problemstillingen borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, gullfrode skrev:

Å klippe med valig klipper, da er det en fordel at gresset er tørt for å få ok plen. Det er vanskelig i Trondheim.

Det var et forsøk på en spøk. Altfor tørre plener er sjeldent et problem i Stavanger... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg vet ikke om du er på utkikk etter en klipper som du kan koble på hjemmeautomasjonen din.

men jeg kjøpte Gardena Li-130(husqvarna i gardena hus) og det er det beste kjøpet jeg har gjort noen gang. 

Jeg kjøpte den på tilbud til 11 000,- og syntes det var i dyreste laget. Men litt spontan og "fuck it" mood så kjøpte jeg den. Angrer ikke et eneste sekund. 

 

Ikke bare slipper jeg å klippe plenen.

Resultatet blir, og er ALLTID perfekt.

Klipperen går i HEFTIG regn og torden, ikke vært noe problem what-so-ever heller.

Trenger ikke koble til noe system for den bare funker. 

 

Er ikke gardena selger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.