Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

SCENE MASTER - ZRC-90 - oppsett i Homeseer


Anbefalte innlegg

Nybegynner råd fra en nybegynner :) Hvordan jeg bruker ZRC-90. Dette vil sikkert bli banalt for de fleste her på forumet, men kan hjelpe ferskinger som har googlet seg hit. Mer erfarne folk er hjertelig velkomne med kommertarer og tips. Kommer sikkert flere slike poster etterhvert som jeg snubler meg igjennom hjemmeautomasjon.

 

Kjøpte nylig 2 stk SCENE MASTER - ZRC-90. Mine første z-wave "brytere". Er helt fersk i hjemmeautomasjons gamet og viste (og vet) heller lite om hvordan en z-wave bryter virker. Hadde forventet at ZRC-90 skulle dukke opp som en hel masse device-er i Homeseer, men det gjorde den ikke. Plundret litt med dette og ingen av Google søkene mine ga meg svar på. Jeg vil bruke ZRC-90 for å slå ting av og på, og ble litt forvirret av alt snakket om z-wave scenes og scene oppsettet i Homeseer.

 

Men her er hvordan jeg bruker ZRC-90. Følg bruksanvisningen og legg til ZRC-90 som en sekundær kontroller. Dvs include i Homeseer og trykk på "L" knappen på ZRC-90. Den legger seg til som en ny node, men uten knapper. Men dersom du trykker på en knapp og kikker på dine device-er i Homseer, ser at du følgende:

590c39e422cc0_Screenshotfrom2017-05-0510-36-44b.thumb.png.65dc9645f94215a8b9ee862ca98b4b26.png

 

Da er det enkelt å bruke dette i en event:

590c5df1c19b8_Screenshotfrom2017-05-0513-10-48b.thumb.png.3cef7670a45bdd9916e57c1ba948978a.png

 

 

https://www.tronika.no/en/zwave-controllers/972-scene-master-zrc-90.html?search_query=controller&results=130

scene-master-zrc-90.jpg.fd84f0ed2604e08ed88386ddce179d0d.jpg

 

Endret av Kensko
Endret event oppsett. Se kommetarer ang "value changes and becomes" vs "value set to"
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.