Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kopiere signal fra dum garasjeåpner?


Anbefalte innlegg

Jeg kjører Domoticz på server hjemme, med RFXCOM RTXtrx433E tilkoblet, og lurer på om det er noen som har litt mer erfaring enn meg som har klart å legge til "ukjente" enheter? Mer spesifikt så ønsker jeg å kunne bruke transcieveren til å åpne garasjeporten min gjennom mobiltelefonen så jeg slipper å ha med meg en stor klump av en garasjeåpner hvor enn jeg drar.

 

Så langt har jeg funnet ut at åpneren sender på 433,92 MHz (eller noe lavere ifølge sniffingen jeg har gjort). Jeg har fanget signalet og bearbeidet det i Audacity, men jeg kjenner at jeg ikke er så alt for god til å tyde OOK-moduleringen via Audacity, så jeg tar gjerne litt input her..


Åpneren har markering bakpå hvor det står Dickert MAHS433-01-06 og på kretskortet står det markert MAHS433-61, og det ser ut til å være denne: https://www.handsender-shop.de/handsender-dickert-mahs-433-01-433-mhz-am-1-kanal-p-489.html

Inni står det også 10 brytere som jeg tror er koden til den spesifikke garasjeporten, og det er da altså ingen rullerende koder.

 

Så til det store spørsmålet. Jeg finner ingen informasjon om at denne kontrollen enkelt kan læres i Domoticz eller annet HA-system, men kan det være mulig å legge inn manuelt? Er det noen som har efaring med det? Og hvilke innstillinger brukes da eventuelt?

Endret av ronnyandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Moskus skrev:

Siden det er en RFXtrx433, så kan du jo høre med RFXCOM direkte. :) 

 

Det kan jeg selvsagt gjøre! Jeg tenker ikke så langt at jeg tar kontakt med produsenten for å høre om det er mulig, hehe :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.