Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styre ESP8266 fra Domoticz?


Venin

Anbefalte innlegg

Hmm. så slik jeg ser det har ESP Easy Domoticz integrasjon.

Så dette er mulighetene:

1. Slenger bare inn ESP Easy, setter den opp mot en dummy enhet og supplerer ESP Easy med IDX/domo ip (og ev credentials?)

2. Bruker script på NodeMcu til å sende JSON til Domoticz

3. bruker MQTT?

 

Etter alt å dømme syns jeg løsning 1 etter min forståelse virker "greiest"? Jeg har en del NodeMCU-er liggende, men har ikke hatt tid til å prøve meg enda.

De skal bare brukes som sensorer inntil videre, ikke gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Evelen said:

Hmm. så slik jeg ser det har ESP Easy Domoticz integrasjon.

Så dette er mulighetene:

 

Du har jo TCP/UDP så her er det fantasien din som setter begrensninger. :)

 

MQTT er greit om det er flere ting som skal dele samme data, men da er senter i hjemmekontrollen din MQTT og alle deler er desentralisert. Det betyr mer intelligens/konfigurasjon i felt, og det gjør systemet mer kompleks i feilsøke i. MQTT øker også latency over andre mer direkte kommunikasjonsmetoder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 12/6/2017 at 15:21, ronnyandre said:

Alternativt kan du også fra NodeMCU-en sende requests med data direkte til Domoticz (og sikkert også HomeSeer) via JSON API-et.

Det han sier.

Fungerer fint i for det meste, men RGBW-stryring av flerfarget LED med "colorpicker" via JSON er visst fremdeles "work in progress".

https://www.domoticz.com/wiki/Domoticz_API/JSON_URL's

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, ronnyandre said:

@ArnieO Hvor står det på den siden? Men det kan nok tenkes ja, har slitt mye med RGBW i Domoticz (og ikke bare i JSON API-et).

Det står dessverre ikke på den siden, du finner spor av det om du leter i Domoticz-forumet samt på Github (vrient å finne, og jeg er ikke oppdatert på om det er skjedd noe i beta-releaser siste ukene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.