Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HomeSeer Z-SEER+


Moskus

Anbefalte innlegg

Z-Seer er endelig tilgjengelig, og du kan laste det ned her! Z-Seer er et verktøy for de som bruker HomeSeer for å se på nettverksstatus, visualisere ruter mellom noder, teste enkelt noder, og rette eventuelle feil.

 

Jeg brukte det nettopp selv til å bekrefte to mistanker: En node på badet, som aldri har vært frisk selv etter flere bytter er fremdeles ikke frisk (den finner bare 5 av 70-80 noder). Det er ikke noe å gjøre med, og noden fungerer utmerket. Men i det siste har jeg hatt mistanke om at en utendørs bevegelsessensor ikke har hatt det helt bra, og det var den heller ikke. Hadde litt pakketap, faktisk. Byttet ut og alt er nå supert! :)

 

Hvis du ikke har HomeSeer Pro, kan du kjøpe en lisens her. De som har Pro putter inn Pro-lisensen sin inn i Help -> Register.


Vis full oppføring

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet den her også.

 

Måtte ha aller siste beta av z-wave plugin. (Jeg lå et par betaer etter).

 

Forstår meg ikke helt på reponse-testen. Jeg har følgende rute: Controller -> Node 11 (spisestue) -> Node 38 (garasje).

Hvordan kan Node 38 ha raskere responstid enn Node 11?

 

Jeg noterer meg også at Aeotec Nano Dimmer (Node 41) er lynrask i forhold til samtlige Fibaro produkter jeg har.

 

 

Node38 garasje.png

Node11 spisestue.png

Node41 gangdimmer Aeon labs.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klarte ikke finne min primære Z-net, selv om jeg disablet den sekundære (hytta). Deretter krasjer programmet ved avslutning. Kan vel også nevne at den behøver siste Z-wave beta for å kjøre. Så 10/10 fra meg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mk1 black limited skrev:

...eller skjønner den ikke at jeg har to kontrollere og prøver å nå alle nodene fra samme kontroller kanskje?

Det er en mulighet, tåpelig i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mk1 black limited skrev:

Det er ikke mer enn et par uker siden full optimalisering (som forøvrig gikk helt fint).

 

...eller skjønner den ikke at jeg har to kontrollere og prøver å nå alle nodene fra samme kontroller kanskje?

Attention: Users with Multiple Z-Wave Interfaces (controllers)
Z-Seer+ is designed to work with one Z-Wave interface at a time. If you have multiple Z-NETs installed, Z-Seer+ will only connect to one at a time. Be sure to power down the other one(s) when connecting to Z-Seer+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Go4IT said:

Attention: Users with Multiple Z-Wave Interfaces (controllers)
Z-Seer+ is designed to work with one Z-Wave interface at a time. If you have multiple Z-NETs installed, Z-Seer+ will only connect to one at a time. Be sure to power down the other one(s) when connecting to Z-Seer+.

Ja, fikk med meg den. Nå viser det seg at ikke det holder heller, flere på HS-forumet som har flere kontrollere og har testet 'alt' uten å få det til å virke. Så da er det bare å vente på en versjon som takler det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får store forsinkelser på alle bevegelsessensorer på den nye .124-versjonen. ? Har 3 stk Multisensor 6 som styrer lys via events og bruker 5-15 s før lyset går på, selv med "direct" route fra UZB1. Etter nedgradering til .87 fungerer de fint igjen. 

 

Edit: Ny beta ute, versjon .126 som skal fikse dette problemet.

Link

Endret av Sag
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som kjører HS3 på linux? Det virker ikke som om Z-Seer+ kan kjøre på linux? Noen som vet? Må den forresten kjøre på samme maskin som HS3, eller kan jeg kjøre den på en virtualisert Windows--installasjon ved behov?

 

Det var jo det at man kunne klare seg uten Windows som gjorde at jeg (igjen)  valgte å gå for HomeSeer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, DiderikFrom skrev:

Må den forresten kjøre på samme maskin som HS3, eller kan jeg kjøre den på en virtualisert Windows--installasjon ved behov?

Den må ikke kjøre på samme maskin som HS3 gjør, og den finner alle HS3-installasjoner på nettverket ditt (Zee2 også). Så bare installer Z-Seer+ på en virtuell maskin, det går utmerket.

 

Men det er sannsynligvis et .NET-program, så du kan jo prøve det med mono først. Det går sikkert fint. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Moskus said:

Den må ikke kjøre på samme maskin som HS3 gjør, og den finner alle HS3-installasjoner på nettverket ditt (Zee2 også). Så bare installer Z-Seer+ på en virtuell maskin, det går utmerket.

 

Men det er sannsynligvis et .NET-program, så du kan jo prøve det med mono først. Det går sikkert fint. :) 

Takk! Da prøver jeg med VirtualBox.

 

Her påstas det at Z-Seer ikke kjører på linux: https://forums.homeseer.com/showpost.php?p=1309823&postcount=90

Men det skader ikke å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har igrunnen sansen for at de ikke sier det går, og overlater sluttestingen til kunden.

Følger mono "inn med katta" når jeg har lastet inn RaspberryPI HS, eller må jeg gjøre det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Einar skrev:

Følger mono "inn med katta" når jeg har lastet inn RaspberryPI HS, eller må jeg gjøre det selv?

HomeSeer er et .NET-program, så det krever mono på Linux.

 

(Hadde jo vært kult om de kunne konvertere til .NET Core etter hvert, men tiden vil vise).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lastet ned og testet. Fikk oppdatering.

Oppdaterte også til siste beta Z-wave plugin (3.0.1.131)

 

Får opp 5 noder selv om det burde være ca 80 ?

 

Sitat

 

Nodes in the Controller
1, 5, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 35, 36, 37, 38
39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 48, 50, 51, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 66, 67, 68, 71, 72, 80, 81, 82
83, 84, 86, 87, 89, 90, 94, 95, 98, 108, 109, 111, 116, 117, 118, 121, 129, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 146
147

 

 

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.