Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec Multisensor 6


Helgemor

Anbefalte innlegg

Jeg skaffet en Aeotec Multisensor 6 for å ha på badet. For å få bedre kontroll med lys og vifte der.

Men: Jeg får den ikke til å sende når det er endringer i lys, temperatur eller luftfuktighet!

Den sender bare på wakeup-tidspunktene, som jeg tror er hver time.

 

Dette er når den går på batteri. Når den får strøm via USB ser det greit ut, men det er ikke noe alternativ.
Den er litt kinkig å sette opp for temperaturparametre, men eller skulle man tro den var enkel.

Har forsøkt å koble den fra/resette/koble til min Fibaro HC2 noen ganger uten at det hjelper.

Noen som har erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Helgemor skrev:

Når den får strøm via USB ser det greit ut, men det er ikke noe alternativ.

Det er synd, det er det beste...

 

12 minutter siden, Helgemor skrev:

Noen som har erfaringer å dele?

Jeg kan ikke fortelle deg hvordan du skal gjøre dette i Fibaro Home Center, men det er parametre som stiller hvor ofte den skal rapportere temperatur og Lux, og minimums-endringen disse må ha for at den skal sende en oppdatering, samt hvor ofte den våkner. Når disse er stilt, så sender den oftere (og batteribruken går opp). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp vite fra Aeotec at den faktisk skal oppføre seg sånn som den gjør!

En misfortåelse, altså. Men det er jo j... dumt og upraktisk.

Nå må jeg skaffe en USB strømforsyning. Den må gjemmes inne i veggen.

Hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alltids fikse noe fra en gammel lader, eller kjøpe noe fra dx.com, men god WAF betinger at det er godkjent... Skal jo stå der i noen år.

Er også litt skeptisk til å klaske et uinnpakket kretskort inn i en veggboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Helgemor skrev:

Fikk nettopp vite fra Aeotec at den faktisk skal oppføre seg sånn som den gjør!

Vet ikke hva som er mulig med Home Center, men se manualen hvor parameter 111-113 står forklart. Minste rapporteringsintervall for batteridrift er 4 minutter. Vil vel gå kraftig utover batteritiden, men man kan jo prøve med 15 minutter kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, iceball skrev:

Vet ikke hva som er mulig med Home Center, men se manualen hvor parameter 111-113 står forklart. Minste rapporteringsintervall for batteridrift er 4 minutter. Vil vel gå kraftig utover batteritiden, men man kan jo prøve med 15 minutter kanskje?

Tror det vil sluke batteriet ganske kjapt.

Dette er på et bad, så når jeg f.eks. dusjer vil jeg at vifta skal starte raskest mulig. Fast strøm er nok det eneste mulige, selv om det i mitt tilfelle betyr en del knot jeg gjerne hadde vært foruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Hilmar skrev:

Jeg ville kjøpt en billig 433 mHz sensor og brukt i tillegg. Men HC2 støtter kanskje ikke 433-utrstyr?

Det kunne vært noe, men det krever litt ekstra å få opp 433MHz på Fibaro, så jeg får satse på fast strøm til sensoren jeg har. Heldigvis kan den stå like ved en veggboks, så jeg slipper synlige ledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Einar skrev:

Hvis du har en ledig veggboks så putt inn en slik: https://megaflis.no/elko-rs16-usb-lader-ph.html?gclid=CKyku6SJrtQCFQeJsgodTE8KFw

Det er selvfølgelig andre enn Megafis som selger de samme laderene.

Hvis det er enkelt å fjerne de synlige kontaktene på laderen så kan det være noe. Jeg sjekker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.