Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TrådfriSeer


Moskus

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Moskus skrev:

15 kan allerede være "stor skala" i denne sammenhengen, selv om svigermors 14-pærers oppsett klarer seg utmerket på vesentlig dårligere maskinvare enn du har.

Hadde faktisk flere.  Har 22 faktisk :o

men sitter og ser litt på løsninger med det du nevnte litt tidligere her, med Raspberry osv nå. Men skal peøve å flytte hub’n først ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg setter transition time til 256 sekunder (eller hva som helst mer enn 0.5), men lager en event som skifter farge på pæra for hver 70ende sekund.. vil da pæra begynne å telle transition time fra 0 igjen, eller fortsetter den fra 70 og videre..?

 

sånn;

 

If noe, slå på pæra

transition time 256sekunder

then wait 70 sekunder

then endre farge til blå

then wait 70 sekunder. 

 

 

Og et annet spørsmål. Kan en event endre transition time? 

 

Joda.. kunne prøvd selv, men er ikke nær maskina, og har ikke tid. :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Tor Aage skrev:

Hvis jeg setter transition time til 256 sekunder (eller hva som helst mer enn 0.5), men lager en event som skifter farge på pæra for hver 70ende sekund.. vil da pæra begynne å telle transition time fra 0 igjen, eller fortsetter den fra 70 og videre..?

Ny kommando får ny transittion time, er jeg ganske sikker på, men det er jo bare å prøve.

 

15 timer siden, Tor Aage skrev:

Og et annet spørsmål. Kan en event endre transition time? 

Ja.

 

15 timer siden, Tor Aage skrev:

Joda.. kunne prøvd selv, men er ikke nær maskina, og har ikke tid. :P

... tror du begynner der først neste gang. ;) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Moskus skrev:

Ny kommando får ny transittion time, er jeg ganske sikker på, men det er jo bare å prøve.

 

Ja.

 

... tror du begynner der først neste gang. ;) 

Jeg BURDE vel spurt: 

Hvis jeg setter transition time til noe, og ber om annen farge etter halve tiden, går pæra til 0% og begynner på nytt å bli sterkere....

 

men skal sjekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om det å sette transition time til x antall minutter, for deretter å skifte farge underveis ikke påvirker tiden pæren bruker fra 0 til 100. Den starter ikke på nytt altså..

Men, til vanlig ønsker jeg å ha 0.5s som på-tid, mens når jeg etterhvert skal få brukt den som "wake-up-light", så ønsker jeg å sette egen transition time. Men i hovedvinduet på HS der alle enhetene står osv, kan man sette transition time til hva man vil.. men når jeg er inne og skal lage en event, så har jeg ikke annet valg i starten enn 0s, 256s, 512s, 768s og så videre.. Er det noe som kan gjøre i Trådfriseer slik at man kan enten få flere faste sekunder, eller kunne fått satt dette selv, også i en event, og ikke på hovedsiden, for da blir den jo slik for alle gangene jeg slår på pæren manuelt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 15.20, Odd skrev:
På 8.11.2017 den 12.35, Moskus skrev:

Hvis man vil bruke Trådfri-pærer eller andre Zigbee-pærer i stor skala, så vil jeg anbefale å heller bruke deConz og JowiHue.

 

Ulempen er at de ikke har "ON last Level" som du har fått til på TrådfriSeer Moskus.

 

Det er nå fikset i JowiHue 2.0.1.3. :) 

Sitat

For the deCONZ gateway it is now possible to switch a device on and the last known settings of the light are restored

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎11‎.‎2017 den 15.10, Tor Aage skrev:

men når jeg er inne og skal lage en event, så har jeg ikke annet valg i starten enn 0s, 256s, 512s, 768s og så videre..

Hmm... det var litt spesielt. Du kan sette det med et immediate script hvis du vil.

&hs.SetDeviceValueByRef(DIN_REF_ID, 0.9, True)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
9 timer siden, Christoffer skrev:

Hei

I dag da jeg tok en restart av HS3 så var innstillingene for huben borte. Den nederste delen av configfilen som inneholder ipadress, key osv var ikke tilstede. La det til på nytt og pærer og alt var som før.

Ja, det er flere som rapporterer det, og jeg kan IKKE fatte hvorfor det skjer! Det skrives jo til en .ini-fil, uten noe særlig med dikkedarer.

Jeg kan ikke replikere feilen, og har ikke sett den selv, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Christoffer skrev:

Ok, jeg har ihvertfall laget en kopi av configfilen nå og et script som kopierer den tilbake hvis det skjer igjen :)

Hvis det skjer en gang til, kan du ta en kopi av den ødelagte ini-filen og sende den til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2018 at 13:13, Moskus said:

OK, jeg skal se om jeg kan finne ut hvordan det skal være mulig. Jeg trodde ikke det var det... :( 

 

Det skjedde meg også nå; gir litt av konteksten så du ser hva som ble gjort, selv om det virker søkt og ikke relatert så kan det være noe her som hjelper med feilsøkingen hos deg:

 

HomeSeer kjører på Ubuntu 16.04.3.

Har vært bortreist en stund og da var det noe som hadde stoppet opp slik at eventene som gjør lys av/på her og der ikke funket - gjorde først en restart av hele VM'en med HomeSeer og oppdaterte OS med siste pakker, funket fremdeles ikke, sjekket så konfig av TrådfriSeer (og da var IP+key på plass), disablet Trådfri og oppgraderte z-wave-plugin samtidig, enabled TrådfriSeer og da funket det (gjorde også en rescan av HUB før jeg faktisk sjekket at det funket).  Så bestemte jeg meg for å fikse på apache-frontenden som kjører SSL foran HomeSeer (samme host, bundet til IP:443 og HomeSeer bundet til 127.0.0.1:80) så jeg fikk redirect fra IP:80 til https://IP.  Etter en restart av VM'en så sluttet TrådfriSeer å funke og da manglet IP+key i konfig, filen manglet Hubs-seksjonen som beskrevet over.  La tilbake IP+key og funker fint igjen.  Apache har bare en seksjon som kjører reverse proxy mot 127.0.0.1 så ikke noen sterke bindinger der.  Forhåpentligvis til noe hjelp og muligens et mønster du ser :-)

 

 

BTW; Selv om det er noen uker til 1.mars så begynner jeg å bli såpass avhengig av TrådfriSeer så kanskje det kunne komme en utgave med litt utvidet levetid? :-)

 

Endret av Sig_rd
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Sig_rd skrev:

Etter en restart av VM'en så sluttet TrådfriSeer å funke og da manglet IP+key i konfig, filen manglet Hubs-seksjonen som beskrevet over.  La tilbake IP+key og funker fint igjen.

Det var da som...

Trodde virkelig ikke at det var mulig å slette hele seksjoner i en INI-fil?! Jeg får finkjemme koden en gang til... ?

 

 

Det

34 minutter siden, Sig_rd skrev:

BTW; Selv om det er noen uker til 1.mars så begynner jeg å bli såpass avhengig av TrådfriSeer så kanskje det kunne komme en utgave med litt utvidet levetid? :-)

DET må vi kunne ordne! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Får denne feilen... Finner hubben men ingen pærer...

 

mar-03 20:05:16   Plug-In Found plug-in: TradfriSeer, version: 0.0.1.10

 

TradfriSeer ERROR SetPSK -> Failed setting output from payload! Message: Object reference not set to an instance of an object.

 

mar-03 20:10:54   TradfriSeer Warning Empty response from Hub with path = /15004
mar-03 20:10:54   TradfriSeer Debug Ping result for hub XXXXXXXXXXXXXX: Online
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uten å ha gjort noe så plutselig sluttet lysene å reagere fra HS og eg får denne igjen "Empty response from Hub with path = /15004"... 

 

Edit-

Etter å ha force closed exe filen noen ganger så plutselig virket den igjen.

Endret av hflatoey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer typisk når hub'en oppdateres, mister nettverkstilkoblingen eller av andre grunner tar en restart. I utgangspunktet skal plugin'en tømme køen og koble seg til på nytt, men dette fungerer ikke 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.