Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TrådfriSeer


Anbefalte innlegg

Tatt meg tid til å fjerne enhetene og legge til på nytt, pga Siri(krasjet en gang så måtte resette og sette på nytt. 

Men får ikke inn enhetene i Trådfriseer. 

Prøvd å fjerne/legge til Hub, fjerne/legge til plugin, fjerne .inifil. 

Når jeg prøver å Skanne pærer så står det Empty response from Hub with path = /15001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, men did, done, done again.

mar-18 16.29.16	 	TradfriSeer Warning	Empty response from Hub with path = /15004
mar-18 16.29.16	 	TradfriSeer Debug	GetGroupsListWhenHubIsOnline(): Total groups found: 0
mar-18 16.29.16	 	TradfriSeer Debug	GetGroupsListWhenHubIsOnline() done!
mar-18 16.29.16	 	TradfriSeer Debug	CheckAndCreateGroupDevices() starting...
mar-18 16.29.18	 	TradfriSeer Debug	GetPagePlugin name: TradfriSeerHubs
mar-18 16.29.26	 	TradfriSeer	Plugin devices found count: 12
mar-18 16.29.26	 	TradfriSeer Debug	Gettin groups done!
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	UpdateHub() #1
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	Updating existing hub
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	SaveHubList() starting...
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	SaveHubList() done!
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	UpdateHub() done! Getting bulbs async...
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	GetBulbsAndGroupsAsync() starting...
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	Getting bulbs and groups...
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline() starting...
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): Hub is online, getting bulbs...
mar-18 16.29.37	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): GetBulbs() queued...
mar-18 16.29.41	 	Z-Wave	Device: 1.Etg Georg GeorgVarmeovnPower Set to 1,4 (W)
mar-18 16.29.42	 	TradfriSeer Warning	Empty response from Hub with path = /15001
mar-18 16.29.42	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): Total bulbs found: 0
mar-18 16.29.42	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline() done!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

App fungerer.

Takk, men nøkkelen ble lagt inn fra nøkkelring på safari. La inn manuelt igjen, men samme manglende kontakt. Prøvd også å bytte IP på hub nå, ingen endring. Hvilke filer er det som må fjernes?

Deaktiver plugin og fjern filene som er med plugin, samt .ini-fila. Er det flere, for å prøve å fjerne spor?

Endret av gullfrode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke tenke meg at det vil hjelpe å "fjerne alle spor" hvis du er bombesikker på at Key og IP er riktig. Så lenge det er "Empty response from /15001" (lyspærer) og "/15004" (grupper) så svarer ikke hub'en på forespørsler. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny hub, samme problem, så mistenker fremdeles at det er noe med databasen til homeseer som blokkerer. 

Men Siri funker, og Kidsa pleier stort sett å skru av lyset i rommet jeg har trådfri uansett(prosjektor med XBox, ikke glad i lys da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎03‎.‎2018 den 22.32, gullfrode skrev:

Ny hub, samme problem, så mistenker fremdeles at det er noe med databasen til homeseer som blokkerer. 

Jeg kan bare ikke i min villeste fantasi forestille meg hva det skulle være.

Er hub'en helt oppdatert? Det virker som om den ikke bruker den nye måten å autentisere på, skulle hatt noen hint om det i loggen.

 

Kan du poste innholdet i .ini-filen?

 

Hvis du skal "slette alle spor", så er det bare å

  • stoppe plugin'en
  • slette alle TrådfriSeer-devicer (inkludert hub-devicen)
  • slette TradfriSeer.ini i /Config

... så er det bare å starte plugin'en.

 

 

Beklager at jeg ikke har vært mer på, men jeg og hele familien har ligget strekk ut med feber denne uka. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, og beklager, du er rimelig grei og hjelpsom...

Tenkte ikke på å slette de gamle devicene, prøver det(hadde mest håpt å slippe siden jeg har en scene i kjellerstua som tenner et og et med to sek mellomrom, med delayed device action).  Er borte så får ikke sjekket om det virkelig fungerer, men det er vel sannsynlig at det er det som sperrer for noe. 

Var ingen endring med ny Hub, byttet Ip, og kopierte kode fra QRKode, så IP og kode kan ikke være feilen. 

App og Siri fungerer sømløst nå. 

Viktigste var å få lagt til lysene i kjelleren før jeg la til de nye driverne til lysa på kjøkkenet(ansluta). Vil ha minst mulig i Homebridge fra HS3. 

De nye driverne fungerer forøvrig glimrende, samt at de dimmer med både dimmerbryter og fra app/siri. Håper Trådfriseer fungerer for meg igjen i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte samme prosedyren igjen, nå gikk det. Forskjellen fra nå til tidligere tror jeg bare at Hubem har stått og gått en stund uten å legge til/fjerne enheter, så mulig det var noe som sto og kjørte ennå samt blokkerte fra Huben.
Virker ihvertfall som at slle devices tikker inn i Homeseer nå, får ikke testa om det faktisk blir lys på noen dager da.
Takk for hjelpen nok en gang Moskus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info i .ini-fila er lik før og etter siste gang jeg fulgte prosedyren. 

Slet mange ganger med reset og å legge til pærene på nytt til både den gamle og nye huben, så regner med at det var prosesser i huben som var problemet hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Edit: Det er faktisk en god forklaring på siden hvor du laster ned TrådfriSeer

 

 

Jeg antar at du skal gjøre det på samme måte som andre plugins:

Hva gjør jeg for å installere?

  • VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt c:\program files (x86)\Homeseer HS3) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut zipfilen i din Homeseer katalog 
  • Restart Homeseer
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på Tradfriseer

 

 

Endret av Guahtdim
link til plugin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Det er faktisk en god forklaring på siden hvor du laster ned TrådfriSeer
 
 
Jeg antar at du skal gjøre det på samme måte som andre plugins:

Hva gjør jeg for å installere?

  • VIKTIG!!! Stopp Homeseer og ta en kopi av hele katalogen til Homeseer (normalt c:\program files (x86)\Homeseer HS3) og legg kopien på ett trygt sted i tilfelle du trenger å gå tilbake.
  • Pakk ut zipfilen i din Homeseer katalog 
  • Restart Homeseer
  • Gå inn på Homeseer->Plugins->Manage og trykk enable på Tradfriseer
 
 
Takk for hjelpen! Er ny på homeseer...


Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Snart kommer mørket...

IKEAHuben jeg brukte før var stabil mot Homeseer, så dumt at jeg bytta lysa. 

Men den fungerer med restart med et par dager imellom(hub er uansett tilkobla en Greenway grenkontakt).

Er det mulig å skru av og på plugin via event?

Finner bare plugin for å skru av og på Homeseer ved søk. 

Ønsker ikke å koble lysene i kjellerstua samt de koblet til transformatorene på kjøkkenet til Deconz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.