Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TrådfriSeer


Anbefalte innlegg

När den loggar "ping result", är det en helt vanlig ping eller försöker den göra något mer (exempelvis logga in)?

Får "Ping result for hub xxxxxxxxxxxxxxxx: Offline" (fast med mitt passord) även med firewall avslagen.

Kan pinga den från powershell utan problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke har tenkt på det før:

Jeg kan jo sette DHCP serveren i routeren min til å gi Trådfri HUB'en samme IP hver gang ut fra MAC adressen dens !

Så er jeg jo kvitt problemet med at den går offline fordi IPen endrer seg!

 

Nesten flaut å ikke ha tenkt på det før...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, HåPe skrev:

När den loggar "ping result", är det en helt vanlig ping eller försöker den göra något mer (exempelvis logga in)?

Det er en helt vanlig ping, ja. Den prøver ikke gjøre noe mer før hub'en er online.

 

13 timer siden, Fermate skrev:

Jeg kan jo sette DHCP serveren i routeren min til å gi Trådfri HUB'en samme IP hver gang ut fra MAC adressen dens !

Jeezez! Har vi ikke snakket om den løsningen?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Efter att jag bytt till en felaktig IP och sen satt tillbaka till den adressen Huben har så blev den online. Då dök tyvärr ett nytt felmeddelande ang json-dll upp.

 

jul-28 14:00:05   TradfriSeer ExecuteCommand(GetBulbs) Error: Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen Newtonsoft.Json, Version=10.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=30ad4fe6b2a6aeed eller ett av dess beroenden. Den påträffade sammansättningens manifestdefinition matchar inte sammansättningsreferensen. (Undantag från HRESULT: 0x80131040)
jul-28 14:00:05   TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline(): GetBulbs() queued...
jul-28 14:00:05   TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline(): Hub is online, getting bulbs...
jul-28 14:00:05   TradfriSeer Debug GetBulbListWhenHubIsOnline() starting...
jul-28 14:00:05   TradfriSeer Debug GettingBulbsAsync() starting...
jul-28 14:00:05   TradfriSeer Debug UpdateHub() done! Getting bulbs async...
jul-28 14:00:05   TradfriSeer Debug Updating existing hub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg vet ikke! Hvis den klarer å lese de andre filene så burde det ikke være noe problem med Newtonsoft.Json.dll.

 

Kan du sjekke om du har en newtonsoft.json.dll fil rett i HomeSeer-mappen? Det er det eneste jeg kan tenke meg som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

må si at dette var ganske bra saker!  

 

Installerte 0.0.0.6 i går og etter litt fikling (og lesing her) så fungerte det når jeg laget HSPI_TradfriSeer.exe.config i root for HS-installasjonen (kopierte bare HSPI_ZWave.exe.config og endret privatePath til å passe med TradfriSeer).  Kan være dere skal lage en ny versjon med den filen i zip-filen.  

 

Min installasjon av HS går forøvrig på en Ubuntu 16.04 (under VirtualBox) og Trådfri-HUB og HS er på to forskjellige subnett (i teorien er det en firewall i mellom, men den er i praksis åpen som ei låvedør). For fremtidige versjoner så håper jeg det beholdes mulighet for å legge inn IP-adresse i konfigurasjonen og at det ikke kun er autoconfig hvor HS og HUB må være på samme lag2 (eller det må gjøres forwarding av discoveryprotokoller for å få det til å virke).

 

Savner gruppering av pærer så en kan skru på flere enheter i en kommando, men siden det ligger i appen så regner jeg med det er rett rundt hjørnet :-)

 

Gleder meg til fortsettelsen, og for en gangs skyld å legge igjen flere penger hos Ikea...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Sig_rd skrev:

For fremtidige versjoner så håper jeg det beholdes mulighet for å legge inn IP-adresse i konfigurasjonen og at det ikke kun er autoconfig hvor HS og HUB må være på samme lag2 (eller det må gjøres forwarding av discoveryprotokoller for å få det til å virke).

 

Støtter denne! :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/29/2017 klokken 19.24, Sig_rd skrev:

Savner gruppering av pærer så en kan skru på flere enheter i en kommando, men siden det ligger i appen så regner jeg med det er rett rundt hjørnet :-)

Det kommer! :) 

 

Den 7/29/2017 klokken 19.24, Sig_rd skrev:

For fremtidige versjoner så håper jeg det beholdes mulighet for å legge inn IP-adresse i konfigurasjonen og at det ikke kun er autoconfig hvor HS og HUB må være på samme lag2 (eller det må gjøres forwarding av discoveryprotokoller for å få det til å virke).

Vi bruker @Fermate sin mantra: "Overlat det til brukeren å velge", så selv om vi legger til mulighet for å scanne nettverket for hub'er betyr ikke det at vi fjerner muligheten for å spesifisere IP selv. :) 

 

Den 7/29/2017 klokken 23.35, Sig_rd skrev:

Er det forresten planer om å støtte flere HUB'er i pluginen?

All plugin-kode er lagt opp til å kunne støtte flere hub'er, men det er ikke helt klart. Har du et reelt behov eller kun på planleggingsstadiet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Moskus said:

All plugin-kode er lagt opp til å kunne støtte flere hub'er, men det er ikke helt klart. Har du et reelt behov eller kun på planleggingsstadiet?

 

Det er bare på planleggingsstadiet, men HUB2 er klar for henting så testing med flere HUBer er jeg gjerne med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sig_rd skrev:

Det er bare på planleggingsstadiet, men HUB2 er klar for henting så testing med flere HUBer er jeg gjerne med på.

Da blir du eneste med to hub'er, så det blir muligens litt interne beta'er til deg... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Okay, kjapp statusoppdatering:

- Transition Time for hver pære på plass. :) 

- Av/på for grupper er på plass. :) 

 

 

... men det ser ikke ut til at det er en god måte å hverken sjekke temperatur eller sette den. :(

Mulig det kun blir "presets". Ingen status, og trykker du på en farge, så blir alle pærer blitt satt til det manuelt.

 

@Fermate... input?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr denne warningen som kommer ved oppstart av TradfriSeer plugin:

aug-19 19:38:09 TradfriSeer Warning Empty response from Hub with path = /15001 

 

Får styrt lysene fra Ikea-appen på telefonen, men ser ikke ut til at det er mulig å få lagt til pærene i HomeSeer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ZF- skrev:

aug-19 19:38:09 TradfriSeer Warning Empty response from Hub with path = /15001 

Det betyr at TrådfriSeer ikke er istand til å finne noen lyspærer. De ligger lagret under coaps://hub-IP/15001, og man får en liste over lyspære. (Deretter spør plugin'en hver lyspære om hvilke egenskaper den har, og legger til en for en i HomeSeer).

 

Får du noen andre feilmeldinger før det?

Har du pakket opp alle DLL-filene til /bin/TradfriSeer

Ligger både "hspi_TradfriSeer.exe" og "hspi_TradfriSeer.exe.config" i HomeSeer-katalogen?

Hvilket OS kjører dette på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Sag skrev:

Er det noe spesielt man må gjøre for å få opp knappene for fargetemperatur?

Har prøvd å slette devicene og kjøre rescan, men de dukker fortsatt ikke opp. 

I utgangspunktet ikke. Støtter de fargevalg, så skal det vises. Men det kan være at spørringen for fargevalg ikke plukker opp produktene dine, selv om det ser ut som om den burde.

 

Kan det være noen feil i loggen, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Moskus said:

I utgangspunktet ikke. Støtter de fargevalg, så skal det vises. Men det kan være at spørringen for fargevalg ikke plukker opp produktene dine, selv om det ser ut som om den burde.

 

Kan det være noen feil i loggen, tro?

Prøvde nå å deaktivere plugin->slette pærene/devicene->starte plugin->Rescan

 

Dette er loggen:

Spoiler


aug-21 14:01:33	 	TradfriSeer Debug	Gettin bulbs done!
aug-21 14:01:33	 	TradfriSeer Debug	Device found for bulb with key: h0M0Qd9KYz40r5aR, ID=65539
aug-21 14:01:33	 	TradfriSeer Debug	Device found for bulb with key: h0M0Qd9KYz40r5aR, ID=65537
aug-21 14:01:33	 	TradfriSeer	Plugin devices found count: 4
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	CheckAndCreateBulbDevices() starting...
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline() done!
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): Total bulbs found: 2
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): GetBulbs() queued...
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): Hub is online, getting bulbs...
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline() starting...
aug-21 14:01:31	 	TradfriSeer Debug	GettingBulbsAsync() starting...
aug-21 14:01:31	 	HSTouch Server Warning	Exception on Value Change callback: Object reference not set to an instance of an object.
aug-21 14:01:26	 	TradfriSeer Debug	GetPagePlugin name: TradfriSeerHubs
aug-21 14:01:25	 	TradfriSeer Debug	Gettin bulbs done!
aug-21 14:01:25	 	TradfriSeer	Bulb device created!
aug-21 14:01:24	 	TradfriSeer Debug	Creating device for bulb with key: h0M0Qd9KYz40r5aR, ID=65539
aug-21 14:01:24	 	TradfriSeer	Bulb device created!
aug-21 14:01:24	 	TradfriSeer Debug	Creating device for bulb with key: h0M0Qd9KYz40r5aR, ID=65537
aug-21 14:01:24	 	TradfriSeer	Plugin devices found count: 1
aug-21 14:01:23	 	TradfriSeer Debug	CheckAndCreateBulbDevices() starting...
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline() done!
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): Total bulbs found: 2
aug-21 14:01:22	 	Plug-In	Finished initializing plug-in TradfriSeer
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): GetBulbs() queued...
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline(): Hub is online, getting bulbs...
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	GetBulbListWhenHubIsOnline() starting...
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	GettingBulbsAsync() starting...
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	Checking bulbs async...
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer Debug	Device found for hub with key: h0M0Qd9KYz40r5aR
aug-21 14:01:22	 	TradfriSeer	Plugin devices found count: 1
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer	CheckAndCreateHubDevices() trigging...
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	LoadHubList() done!
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	OnlineCheck() starting... (hub: h0M0Qd9KYz40r5aR)
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	LoadHubList() starting...
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	Checking hubs...
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	InitializeTrådfri() done!
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	Starting PollTimerThread...
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	Starting ProcessQueueThread...
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer Debug	InitializeTrådfri() starting...
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer	This beta will expire on October 1st, 2017.
aug-21 14:01:21	 	TradfriSeer	Starting initializiation.
aug-21 14:01:21	 	Info	Plugin TradfriSeer has connected. IP:127.0.0.1:29464

 

 

Endret av Sag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.