Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TrådfriSeer


Anbefalte innlegg

Hadde en litt rar opplevelse nå.

Plugin'en begynte å krasje på hver oppstart. Ette rå ha prøvd lit forskjellige ting kikket jeg i INI filen.

Der hadde IP og KEY byttet plass ?!?

Etter å ha byttet tilbake startet den fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fermate skrev:

Hadde en litt rar opplevelse nå.

Plugin'en begynte å krasje på hver oppstart. Ette rå ha prøvd lit forskjellige ting kikket jeg i INI filen.

Der hadde IP og KEY byttet plass ?!?

Etter å ha byttet tilbake startet den fint.

 

Hm når jeg tenker meg om så husker jeg at jeg selv la inn de greiene i feil felt for en uke siden og at jeg slettet 2-3 Trådfri HUBer i dag for å få systemet til å kjøre så her er det nok ingen bug som skal fikses.

Heller at vi lengter etter litt bedre kontroll på hvilke HUB'er som er hvem utfra MAC adresser.

Men det haster ikke i forhold til andre ting ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA pærene oppfører seg slik:

Om du skrur av strømmen og så skrur den på igjen vil pærene tenne uansett om de var av eller på.

MEN de vil gå til siste satte DIM Level!

Dersom siste dim var til 0% vil de gå til 1%

 

Jeg vil derfor foreslå at du bytter ut den "dim til 0%" {"3311":[{"5851":0}]} du i dag har på OFF med en IKEA OFF {"3311":[{"5850":0}]}

Du kan også da lage ON LAST LEVEL som en IKEA ON {"3311":[{"5850":1]}j

 

Fordelen med dette vil være at en kan gjøre ting som jeg gjør her på hytta:

Utelampene tenner 30 min etter solnedgang på 1%

Kl 01:00 Dimmer de til 99% og skrus av (OFF)

Om noen ønsker å skru dem på manuelt om natta kan de skru bryteren av og på og så vil de tenne for fullt.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fermate skrev:

Jeg vil derfor foreslå at du bytter ut den "dim til 0%" {"3311":[{"5851":0}]} du i dag har på OFF med en IKEA OFF {"3311":[{"5850":0}]}

Du kan også da lage ON LAST LEVEL som en IKEA ON {"3311":[{"5850":1]}j

Det burde vi jo kunne gjøre, ja. :) 

 

Du har verifisert at dette virker? For jeg fikk ikke så gode resultater med å bruke 5850 alene. Derfor er det som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎20‎.‎07‎.‎2017 klokken 9.50, Moskus skrev:

Du har verifisert at dette virker? For jeg fikk ikke så gode resultater med å bruke 5850 alene. Derfor er det som det er nå.

 

Ja jeg mener det.

 

Hvilke problemer fikk du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet problem:

Jeg har slettet (HS Devicet til ) en pære.

Når jeg tar "Rescan bulbs" dukker den ikke opp igjen.

Skulle den ikke det?

(Jeg ser den i Debug verktøyet)

 

Har forsøkt å restert både plugin og HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fermate skrev:

Jeg har et annet problem:

Jeg har slettet (HS Devicet til ) en pære.

Når jeg tar "Rescan bulbs" dukker den ikke opp igjen.

Skulle den ikke det?

(Jeg ser den i Debug verktøyet)

 

Har forsøkt å restert både plugin og HS

Og der fant jeg feilen:

IP hadde endret seg ... :(

 

Men når jeg nå satte riktig IP dukket den jeg manglet opp 34 ganger...

(mulig det var antall ganger jeg forsøkte å scanne)

Må prøve å få på plass en feilmelding på "finner ikke HUB" i Web grensesnittet også (jeg sjekket jo ikke loggen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste observasjon:

 

Får ikke kontakt med 2 av utelampene. Sletter og oppretter dem på nytt. Like dårlig. Får feil i loggen:

 

trådfri log1.PNG

 

Prøver med IKEA appen... "Device not seen for 10 hours"

 

AHA: Dama har skrudd av bryteren .... :( 

 

Jeg tror jeg savner en OFFLINE status...

JEG ville jo ha laget en egen Device men kjenner jeg @Moskus rett blir den en del av ROT statusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har sagt før så navner jeg IKEA pærene i appen før jeg importerer dem til HS. Det gjør det lettere å holde dem fra hverandre.

Jeg tror vi skal sette navnet på "Temperature" devicet med IKEA navnet i prefix, ellers blir det slik når en skal forsøke å finne dem i eventene: :) 

 

temp 1.png

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provade lägga in denna men får följande fel vid start av Homeseer:

 

jul-26 13:19:02   Plug-In Finished initializing plug-in TradfriSeer
jul-26 13:19:02    Error Initializing plug-in(2): TradfriSeer Instance::Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen CoAP, Version=1.1.6.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=e2c10a743037308b eller ett av dess beroenden. Det går inte att hitta filen.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) vid HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) vid Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
jul-26 13:19:02   TradfriSeer This beta will expire on October 1st, 2017.
jul-26 13:19:02   TradfriSeer Starting initializiation.

 

Vad kan det vara den saknar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fermate skrev:

Ser ut som den mangler et bibliotek (DLL).

Fortell eksakt hva du gjorde når du installerte

 

Packade upp zip-filen till HS3-installationsmappen. Så jag har de 6 dll-filerna i C:\HomeSeer\Bin\TradfriSeer och HSPI_TradfriSeer i C:\HomeSeer

Sen har den skapat en ini-fil i config-mappen. Pluginen syns i HS3 och jag kan mata in IP/key. Men inga lampor dyker upp och försöker jag ändra t.ex. nyckeln så kommer ovanstående felmeddelande igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fermate skrev:

Har du forsøk å skru på loggingen?

 

Får du bare feilmeldingen når du forsøker å endre KEYen?

 

Så fort jag försöker ändra något i konfigen kommer detta:

jul-26 14:23:30   Error Posting back to plugin web page TradfriSeerHubs: Objektreferensen har inte angetts till en instans av ett objekt.-> Server stack trace: Exception rethrown at [0]: vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) vid HomeSeerAPI.IPlugInAPI.PostBackProc(String page, String data, String user, Int32 userRights) vid Scheduler.proxyPage.postBackProc(StateObject& state, String Data)
jul-26 14:23:30   TradfriSeer Debug UpdateHub() #1
jul-26 14:23:24   TradfriSeer Debug GetPagePlugin name: TradfriSeerHubs

 

Men värdena i config-filen ändras.

Statusen på plugin-sidan är "WARNING: Failed getting InterfaceStatus from TradfriSeer - the interface was not found in the list of active interfaces, the list may need to be refreshed."

 

Disable/enable på pluginen ger följande: 

 

jul-26 14:26:31   Plug-In Finished initializing plug-in TradfriSeer
jul-26 14:26:31   Error Initializing plug-in(2): TradfriSeer Instance::Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen CoAP, Version=1.1.6.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=e2c10a743037308b eller ett av dess beroenden. Det går inte att hitta filen.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) vid HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) vid Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
jul-26 14:26:31   Warning Attempt by plugin to register a duplicate link of TradfriSeerHubs. Plugin: TradfriSeer Instance:
jul-26 14:26:31   TradfriSeer This beta will expire on October 1st, 2017.
jul-26 14:26:31   TradfriSeer Starting initializiation.
jul-26 14:26:31   Info Plugin TradfriSeer has connected. IP:127.0.0.1:50518
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, HåPe skrev:

Disable/enable på pluginen ger följande: 

 

jul-26 14:26:31   Plug-In Finished initializing plug-in TradfriSeer
jul-26 14:26:31   Error Initializing plug-in(2): TradfriSeer Instance::Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen CoAP, Version=1.1.6.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=e2c10a743037308b eller ett av dess beroenden. Det går inte att hitta filen.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) vid HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) vid Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()
jul-26 14:26:31   Warning Attempt by plugin to register a duplicate link of TradfriSeerHubs. Plugin: TradfriSeer Instance:
jul-26 14:26:31   TradfriSeer This beta will expire on October 1st, 2017.
jul-26 14:26:31   TradfriSeer Starting initializiation.
jul-26 14:26:31   Info Plugin TradfriSeer has connected. IP:127.0.0.1:50518

Plugin'en starter men finner ikke bibliotekene sine av en eller annen merkelig grunn.

 

Ligger HSPI_TradfriSeer.exe.config filen i HS3-mappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎12‎.‎07‎.‎2017 klokken 9.04, Moskus skrev:

Jeg oppdaterer nedlastingsfilen. Nå kan vi begynne å gjøre noe kjekkere. @Fermate ønsker seg muligheten for å endre tiden pæra tar for å endre status (fade in/out time). Jeg vil ha grupper. Noen andre ønsker?

 

Jeg ønsker meg muligheten for å styre hvor ofte Pinging av HUBen og Status på pærene kjører, på config siden.

Nå flooder loggen med ping til HUB'en hvert sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.