Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TrådfriSeer


Anbefalte innlegg

Jeg mistet ip og key etter installasjon av 0.0.15

Eller jeg oppdaget det da.

Først gang jeg la inn plugin, mener jeg at jeg måtte lagre flere ganger før det ble registrert.

Dette er ikke no problem for meg, men nevner det for å hjelpe med debug.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har uppdaterat TradfriSeer och kan bekräfta det Moskus skriver - Group on fungerar inte men "On last level" fungerar bra.

 

Vid omstart av HS3 fick jag ett error:

"2017-11-02 21:38:01 ~!~Error~!~Error, Class not found in plugin EXE, maybe namespace is not correct,? Note filename is case sensitive!: HSPI_TradfriSeer (2).exe Class: HSPI_TradfriSeer (2).HSPI->"

 

Trots detta kan jag inte se något som krånglar.

Jag kan heller inte se problemet med att ip-adress och/eller Key försvinner vid omstart, har inte behövt knappa in dem på nytt.

Endret av FredrikKan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FredrikKan skrev:

Group on fungerar inte men "On last level" fungerar bra.

Ja, feilen funnet og korrigert i neste oppdatering. Ikea endret som sagt APIen sin igjen.

 

4 minutter siden, FredrikKan skrev:

Vid omstart av HS3 fick jag ett error:

"2017-11-02 21:38:01 ~!~Error~!~Error, Class not found in plugin EXE, maybe namespace is not correct,? Note filename is case sensitive!: HSPI_TradfriSeer (2).exe Class: HSPI_TradfriSeer (2).HSPI->"

Det skal bare være EN fil som har begynner med "HSPI_TradfriSeer" og avluttes med ".exe". Hvis du vil beholde gamle versjoner, så må du endre den fra ".exe" til f.eks. ".old".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deaktiverte plugin. 

Lastet inn ny oppdatering. 

Restartet plugin og ser har rett nummer. 

Men..

 

Rescanning bulbs står det, men når jeg trykker save, kommer ikke «HUB SAVED!» som før 

 

og det er ingen bedring. Alle pærer er offline..

 

 

76A5A181-97B8-46B0-9620-2F2449D90E90.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ZoRaC skrev:

 

Er hub’en din oppdatert til den nye versjonen firmware?

Ja, det var derfor det for noen dager siden ble et relativt "dumt hus", ettersom IKEA hadde oppdatert hub.

Fikk iallfall beskjed om at en viktig oppdatering hadde blitt gjort, og vips var huset dumt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever litt for ofte å få emty response / (husker ikke tallrekken som alltid kommer uavhengig av pære), og da virker ingenting. Men, ingenting virker heller, når det er emty response fra en spesfikk pære.. altså den vanlige tallrekken, skråstrek, ny tallrekke. Kan det stemme, eller er det bare tilfeldig?

 

Når jeg får emty respons, så må jeg først restarte hub`n, så restarte plugin, så fungere det igjen..

Mulig jeg må få flytta hub`n vekk fra TV-benken, og heller mer midt i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, pingla skrev:

Jeg har lest og lest, så beklager om jeg har oversett informasjon om dette....

Er det korrekt at transitionntime kun fungerer når man slår på lyset? (ser i alle fall ut at det er slik det fungerer hos meg :)

Jeg mener at det fungerer fint, men kan dobbeltsjekke.

 

1 time siden, Tor Aage skrev:

Når jeg får emty respons, så må jeg først restarte hub`n, så restarte plugin, så fungere det igjen..

Mulig jeg må få flytta hub`n vekk fra TV-benken, og heller mer midt i huset..

Det er i det min erfaring av at strømforsyningen kan være en kilde til problemer, og at den nyeste firmware-oppdateringen (som du har gjort) gjør ting mye bedre.

 

TrådfriSeer er ikke laget for at folk skal bruke det til alle lyspærer som finnes, det er rett og slett mulig at hub'en ikke liker å bli pollet så mye. Jeg har en plan om å se på å bytte fra poll til "observation", men det er ikke klokkeklart hvordan jeg gjør det... Et alternativ kan være å legge til en opsjon for å polle pærer sjeldnere og/eller kunne deaktivere polling for enkelte pærer.

 

Hvis man vil bruke Trådfri-pærer eller andre Zigbee-pærer i stor skala, så vil jeg anbefale å heller bruke deConz og JowiHue.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Hvis man vil bruke Trådfri-pærer eller andre Zigbee-pærer i stor skala, så vil jeg anbefale å heller bruke deConz og JowiHue.

 

Ulempen er at de ikke har "ON last Level" som du har fått til på TrådfriSeer Moskus.
En fordel jeg ser på deConz og JowiHue er at de støtter fjernkontrollen til IKEA på en stilig måte.

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Andreas skrev:

Lag en checkboks, hvor man kan velge om pæren skal polles eller ei.

Styres et rom kun på gruppe, så trenger ikke hver pære polles? Eller?

Tenker det samme jeg også. Om man har én pære som styrer det ene rommet, mens andre pærer der er linket til de andre, så trenger vel pollingen kun være for én. Kan hende det blir for mye trafikk når alle pærene skal melde status, at det derfor blir tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tor Aage skrev:

Jeg har pr nå 15stk, men har planer om minst 16 til..

15 kan allerede være "stor skala" i denne sammenhengen, selv om svigermors 14-pærers oppsett klarer seg utmerket på vesentlig dårligere maskinvare enn du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.