Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

adapter som kutter strømmen i "x tid" dersom strømbrudd?


Anbefalte innlegg

Hei.

Finnes det noen slags stikkontakt-plugin moduler som gjør følgende:

- sender støm videre igjennom adapter

- ved strømbrudd kutter den strømmen (logisk nok)

- Når strømmen kommer tilbake så avventer den f.eks 5 minutter før den tilfører strøm til enheten igjen.

 

Noen som har noe forslag? Trnger ikke være smart på noen annen måte i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, nå er ikke noen kontroller aktuelt i denne sammenheng.

 

 

Dette er noe som kunne vært aktuelt på jobb. Da vi har en del skrivere av en viss modell (konica minolta) som ikke spør på nytt etter IP dersom dem ikke får et tilbud på første forespørsel. Det resulterer i at ved strømstans (som vi har en del av pga testing av nødstrøm osv) så spør skriverne etter IP-adresse før nettverks-svitsjene er oppe å går.

Så i praksis er disse skriveren ute av drift etter en strømstans frem til noen manuelt restarter dem

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Evelen skrev:

Det er jeg ikke helt sikker på, det vil uansett ikke være en løsning for veldig mange da dem har en microMIND boks i mellom

Nei, det stemmer nok... Men det vil løse det for alle andre da. ;)

Ellers kan man jo klage litt til Konica og få til å fikse nettverksimplementasjonen i firmwaren sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ZoRaC skrev:

Nei, det stemmer nok... Men det vil løse det for alle andre da. ;)

Ellers kan man jo klage litt til Konica og få til å fikse nettverksimplementasjonen i firmwaren sin...

Ja, det tror jeg er enklere sagt enn gjort, kanskje hvis foretaket truet med å bytte leverandør, men det er ikke noe jeg kan styre. Eller vel heller ikke noe man bare kan gjøre i offentlige bedrifter, da anbud osv er påkrevd, men fornyelse av IP-adresse ved manglende svar fra DHCP kunne jo vært en del av kravspesifikasjonen,,, kanskje.

 

Uansett, det finnes en løsning, det er å droppe DHCP, for så å sette IP-adresse direkte på maskin, men det er i mine øyne en veldig dårlig løsning.

 

3 timer siden, Tverfyll skrev:

Noe slikt kanskje?

tja,du linket nå bare til et google bildesøk :P ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Evelen skrev:

men fornyelse av IP-adresse ved manglende svar fra DHCP kunne jo vært en del av kravspesifikasjonen,,, kanskje.

 

Jeg er selv med og utarbeider slike anbud, da spesifiserer man ofte at IPv4 skal støttes (og kanskje også DHCP). Da er det vel implisert at RFC for DHCP skal følges?

Sitat

The client times out and retransmits the DHCPREQUEST message if the client receives neither a DHCPACK or a DHCPNAK message. The client retransmits the DHCPREQUEST according to the retransmission algorithm in section 4.1. The client should choose to retransmit the DHCPREQUEST enough times to give adequate probability of contacting the server without causing the client (and the user of that client) to wait overly long before giving up; e.g., a client retransmitting as described in section 4.1 might retransmit the DHCPREQUEST message four times, for a total delay of 60 seconds, before restarting the initialization procedure. If the client receives neither a DHCPACK or a DHCPNAK message after employing the retransmission algorithm, the client reverts to INIT state and restarts the initialization process. The client SHOULD notify the user that the initialization process has failed and is restarting.

https://www.ietf.org/rfc/rfc2131.txt

 

20 minutter siden, Evelen skrev:

Uansett, det finnes en løsning, det er å droppe DHCP, for så å sette IP-adresse direkte på maskin, men det er i mine øyne en veldig dårlig løsning.

 

Enig, det er en dårlig løsning. 

 

20 minutter siden, Evelen skrev:

tja,du linket nå bare til et google bildesøk :P ?

 

Han linket til et bilde av denne - midt i blinken!

http://www.sienic.de/produkte_eng.html

 

Evt, kjøp UPS til å drive switchene, så slipper de å gå ned. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som ikke var midt i blniken var prisen da :P

€ 795,--

10 minutter siden, ZoRaC skrev:

Evt, kjøp UPS til å drive switchene, så slipper de å gå ned. ;) 

Burde vært gjort for lenge siden,,, men men. Tydeligvis ikke en pri

 

 

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Evelen skrev:

Det eneste som ikke var midt i blniken var prisen da :P

€ 795,--

 

Nei?

 

Sitat

Staffelpreise (zzgl. UmSt):

Type ETS 1A

  • 1 Stk. € 89,00
  • 2-4 Stk. je € 86,00
  • 5-9 Stk. je € 83,00
  • 10-19 Stk. je € 80,00
  • ab 20 Stk. auf Anfrage.

Type ETS 3

  • 1 Stk. € 99,00
  • 2-4 Stk. je € 95,00
  • 5-9 Stk. je € 91,00
  • 10-19 Stk. je € 87,00
  • ab 20 Stk. auf Anfrage.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Evelen skrev:

supert ;) så det var prisen på et annet produkt som sto lenger nede på siden der.

Da skal jeg ta å fremme et forslag om å kjøpe inn noen sånne.

 

Da må du vel ut på anbud først? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tatt et webkurs i offentlige anskaffelser, om jeg ikke tar helt feil kan anskaffelser av såpass små summer bare kjøpes så fremt man har hentet inn priser fra 2-3 leverandører. Dette også bare dersom anskaffelsen føres av flere.

(Med forbehold om huskefeil)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.