Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Altibox Pluss vs. egen router/wifi


Anbefalte innlegg

Er det Huawei Q22 dekoderen du sliter med å styre med Logitech? Hvis Q22 fremdeles ikke finnes hos Logitech så forsøk EC6108V9. Ett annet tips er at hvis du slår av strømmen på dekoderen så går fjernkontrollen over i IR-modus og du kan lære opp knappene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, dekoderen finnes hos Logitech og jeg får opp dise valgene i HS3:

 

5965ef788349e_hs3logitechaltibox07-17Skjermbilde2017-07-04kl_09_51_19.jpg.58a6073e5c260e0dc2a1e63c268e45f0.jpg

 

Dekoderen resetter parringen etter batteriene er tatt ut, med 2 fjernkontroller og 2 Logitech sliter jeg.

 

Har fått 1 til å fungere, må ta strømmen på den og prøve med neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koblet opp den nye TV-boksen for en times tid siden.

Når jeg plugget inn nettverkskabelen skrudde bridge mode seg automatisk av og jeg fikk gratulasjoner av Altibox både på SMS og mail... Etter noen minutter hadde boksen oppdatert seg og var oppe og kjørte, jeg skrudde da på igjen bridge mode det har fungert knirkefritt siden [emoji5] jeg har tatt strømmen på boksen og den klarer å koble seg opp igjen selv om bridge mode er aktivert.. har ikke testet opptaksfunksjonen og andre ting enda, men det virker lovende [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
21 timer siden, Erling skrev:

 

Hei, hvordan fungerer det hos deg?

 

Jeg har stort sett hvert på ferie siden jeg koblet det opp, men det lille jeg har brukt det fungerer fint ☺️ Men har ikke fått noe raskere Iinje, usikker på om det skyldes bridge mode eller om jeg ikke er oppgradert enda..

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.7.2017 klokken 20.00, Moskus skrev:

Test opptak også før vi spretter sjampisen... ;) 

Jeg har testa opptak og det ser ut til å fungere bra ☺️ Jeg har ikke spilt av noen av opptakene enda, men det burde vel fungere, skal si ifra når det er testet ? Men jeg skulle gå fra 80/80 linje til 300/300.. det har jeg ikke merket noe til enda, tenkte jeg skulle prøve å skru av bridgemode en dag og se om det struper linjen, ellers får jeg kontakte altibox etter ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linja går styggfort, 500 på papiret mens selv med 50% "tap" går det unna.

 

MYE barnesykdommer, kanalsorteringen resettes og jeg må skjule 25+ sportskanaler, serieopptak roter med repriser og andre sesonger.

 

Men alt i alt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 5.8.2017 den 8.44, Moskus skrev:

Good man! :) 

 

Fikk regning - på Eurosport-pakken.

 

Selvsagt klagde jeg...

 

På onsdag var elektrikeren her, strømmen ble tatt noen ganger og DHCP-serveren delte ut nye adresser som en full sjømann.

 

Huskes ikke lease-historikken på andre DHCP-servere? På min router fra 2011 var det intet problem.

 

Lokal support beklager, det vil komme oppgradering av sentraler, men de kan ikke si når.

 

De har ikke klart å løse bridge-mode og dermed sliter jeg.

 

Fast ip blir vel det neste.

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De har ikke klart å løse bridge-mode og dermed sliter jeg.
 
Fast ip blir vel det neste.
 
God helg.


Har du prøvd å sette den i bridge? Fungerer utmerket hos meg med bridge mode[emoji5]


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, darkZ skrev:

 


Har du prøvd å sette den i bridge? Fungerer utmerket hos meg med bridge modeemoji5.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Yes, det fungerte bare ikke.

 

Support lovet en løsning, ser @Moskus har fått tips om oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fikk ny tv-løsning rett før jeg dro på sjøen , fikk beskjed først etter installasjon at bridge-mode var utilgjengelig. 


Har 2 stk asus routere (Asus RT-AC66 tror jeg) koblet som trådløse aksesspunkt til resten av huset. Har 4 etasjer med 2 utleiedeler i de to nederste etasjene.
Måtte reise på sjøen rett etter installasjon men har fått tilbakemelding at router nr 2 som står i etasjen under har sluttet og dele ut wifi. 

Har dette noe med at Bridge mode ikke lengre er tilgjengelig?

 

Skal prøve og aktivere Bridge Mode når jeg kommer hjem da jeg ser at noen over her har fått det til og fungere, men om det ikke fungerer hva er da løsningen for og få tilbake full wifi dekning i hele huset?

 

Har vært strålende fornøyd med mine ASUS routere både med brukervennlighet samt alle muligheter til tilpassninger så håper at jeg kan fortsette med denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/8/2017 den 3.51, MrFuru skrev:

Måtte reise på sjøen rett etter installasjon men har fått tilbakemelding at router nr 2 som står i etasjen under har sluttet og dele ut wifi. 

Har dette noe med at Bridge mode ikke lengre er tilgjengelig?

Det er vanskelig å si, jeg tviler men det kommer an på.

Er SSIDen ikke synlig eller har den ikke lenger internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Det er irriterende at denne ikke enda kan kjøpes på BBL avtale :( Det idiotiske styret i mitt BBL skal absolutt ha tv og internet inn i felles'en noe som resulterer i dobbel betaling om jeg ønsker den nye løsningen... I tillegg trenger jeg ikke tv. Snakk om sløsing :P 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.