Gå til innhold
Erling

Altibox Pluss vs. egen router/wifi

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Ingeb skrev:

Hei!

Da har jeg fått USG opp å gå, greia var at controller på pc legger til 1 firewall ting på eth1 og 1 på eth2, da virker ikke tv etterpå. Så hvis USG starter på nytt, blir oppgradert med ny sw, eller at jeg gjør noen endringer i controller, så havner disse reglene inn igjen. Det er noen regler under firewall på controller som det ikke går å slette eller redigere.

Så nå kan jeg velge, bruke Edgerouter, som etter omstart så må man logge på å starte igmp-proxy manuellt, eller bruke USG, som etter omstart, logge på å fjerne firewall regler...

Skal ikke være lett:-)

Inge

Og nå gikk det plutselig å restarte USG uten at disse firewall regelene kom inn igjen!!! Jeg har sikkert slettet de 4-5 ganger med Putty, kjørt commit og save, men nå var de borte.

Men DPI, ikke at jeg trenger det, den har sluttet å virke, men den virker kanskje ikke når man har 2 stk wan porter?

Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 minutter siden, Ingeb skrev:

Og nå gikk det plutselig å restarte USG uten at disse firewall regelene kom inn igjen!!! Jeg har sikkert slettet de 4-5 ganger med Putty, kjørt commit og save, men nå var de borte.

Men DPI, ikke at jeg trenger det, den har sluttet å virke, men den virker kanskje ikke når man har 2 stk wan porter?

Inge

Og der var firewall reglene tilbake, jeg tror de kommer når controller på pc oppdaterer USG.

firewall {
         in {
             name WAN_IN
         }
         local {
             name WAN_LOCAL
         }
         out {
             name WAN_OUT
         }
Dette kommer på alle 3 portene, men må fjernes på eth1 og eth2

Inge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå