Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fytte fra RaZberry til UZB1 på ny PC


Oddvar

Anbefalte innlegg

Skal flytte HomeSeer fra RPi med RaZberry til virtuell server med UZB1. Bytte av både PC og interface med andre ord. Alt må vel inkluderes på nytt? Testet kjapt et par Fibaro switcher (trippelklikk), men fikk ikke inkludert de (HS registrerer ikke at jeg prøver en gang). Tenker at de må ekskluderes fra gammel installasjon/resettes fysisk, eller er jeg helt på ville veier nå? Gammel installasjon virker ikke lengre, men har backup av HS-mappen/config. Så kan evt ta en reinstall av RPi for å eksludere alt. 

 

Hjelp @Moskus? :D

 

J@v#a mono-oppgradering ødela RPi-installasjonen min :) 

Endret av Oddvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Oddvar skrev:

Ikke bare i dag, men mange dager; Skal flytte HomeSeer fra RPi med RaZberry til virtuell server med UZB1. Bytte av både PC og interface med andre ord. Alt må vel inkluderes på nytt? Testet kjapt et par Fibaro switcher (trippelklikk), men fikk ikke inkludert de (HS registrerer ikke at jeg prøver en gang). Tenker at de må ekskluderes fra gammel installasjon/resettes fysisk, eller er jeg helt på ville veier nå? Gammel installasjon virker ikke lengre, men har backup av HS-mappen/config. Så kan evt ta en reinstall av RPi for å eksludere alt. 

 

Hjelp @Moskus? :D

 

J@v#a mono-oppgradering ødela RPi-installasjonen min :) 

 

Ville startet en ny tråd med problemet ditt. :) men et gjenganger-problem er å få tilgang til UZB1 via ESXi og til den virtuelle serveren - det er som regel ustabilt/ikke-fungerende. Det anbefales en RPi med UZB1 og ser2net (ligger guide på forumet her). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Oddvar skrev:

Alt må vel inkluderes på nytt? Testet kjapt et par Fibaro switcher (trippelklikk), men fikk ikke inkludert de (HS registrerer ikke at jeg prøver en gang).

Hvis du ikke overfører en backup fra et interface til et annet, så må det det. UZB1 har jo ikke peiling på at det finnes enheter der fra før. Det er controlleren som har lagret all informasjon om nodene.

 

2 timer siden, Oddvar skrev:

Gammel installasjon virker ikke lengre, men har backup av HS-mappen/config

Men har du backup av interfacet?

 

 

Hvis du bruker ser2net som @ZoRaC nevner kan du vel muligens fortsette å bruke det samme interfacet? Jeg har ikke testet det, men kanskje det går. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke noe backup av interfacet, men har reinstallert RPi nå og tatt backup.

 

Jeg har vel muligheten til å plugge UZB1 i RPi også om det skulle forenkle noe.

 

*** Endret emnet fra "Flytte fra RPi til ESXi" til "Flytte fra RaZberry til UZB1 på ny PC" ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Legg til UZB1 som sekundær kontroller til RaZberry.
2. Når UZB1 er inkludert som sekundær kontroller i nettverket bytter du primær kontroller fra RaZberry til UZB1.
3. Ekskluder RaZberry fra nettverket.

Job done.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det kommer til USB og ESXi så kobler du alltid hele PCI USB kontrolleren via VT-d (Intel) til den virtuelle maskinen. Da snakker vi "bare metal" passthrough med null mellom modulering og jeg har til dags dato aldri hatt problemer med USB+ESXi ved bruk av denne metoden.

https://software.intel.com/en-us/blogs/2009/02/24/step-by-step-guide-on-how-to-enable-vt-d-and-perform-direct-device-assignment

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.