Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Får ikke endret parameter på sensorer


Anbefalte innlegg

Hei, kjører fibaro home center lite og får ikke endret parametere på bevegelses sensorer jeg har, en fibaro og en Aeotec multisensor 6. 

Hver gang jeg endrer et parameter og lagrer så går det tilbake til forrige verdi, hvis jeg prøver en 50-100 ganger så klarer jeg kanskje å endre en ting.

Ser og at Aeotec sensoren gir jo nesten aldri tilbakemelding, det kan være låste i verdier i timesvis, selv om parameterne sier at den skal sende verdier

hvert 5 minutt og wake up interval er 3600s. 

Begge sensorene er på batteri, men har prøvd å plugge Aeotec sensoren i usb med samme resultat.

 

Kjører HCL på version 4.131 Beta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rebooted home center lite og nå virker det litt bedre, men Aeotec sensoren er det lite liv i, skal returnere den og kjøpe fibaro i stedet. 

Synes det tar lang tid å trigge funksjoner med sensorer og fjernkontroller, tar gjerne minst 5 sek fra jeg trykker på fjernkontroll til lys begynner å slå

seg av eller på, synes det er lenge men vet ikke hva som er vanlig? Når jeg slår av og på fra home center så skjer det på sekundet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mucho skrev:

Har rebooted home center lite og nå virker det litt bedre, men Aeotec sensoren er det lite liv i, skal returnere den og kjøpe fibaro i stedet. 

Synes det tar lang tid å trigge funksjoner med sensorer og fjernkontroller, tar gjerne minst 5 sek fra jeg trykker på fjernkontroll til lys begynner å slå

seg av eller på, synes det er lenge men vet ikke hva som er vanlig? Når jeg slår av og på fra home center så skjer det på sekundet.

For meg ser det ut at problemmer ligger i programmering/konfigurasjon og ikke i selve enheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.