Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Wall Plug faller ut/mister kontakt med controller


Ronny

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med en Fibaro Wall plug FGWPF-102 ZW5 v3.2 som i min lille "Homeseer testlab" faller ut.

Denne er Addet som secure node, og fungerer fint lenge. Helt uten forvarsel faller den ut og kan ikke kontrolleres. B.knappen virker, og kan skru strøm av/på.

Det kan ta noen dager/uker mellom hver gang den faller ut.

Om jeg Excluder den, og re-adder så virker den neon dager til.

Fysisk avstand fra controller er kun 3 meter.

 

Har flere vært borti noe liknende ?

 

Hometroller Current version is: HS3 ZEE S2 Edition 3.0.0.318

 

 

Legger med noen bilder som viser at Wall Plug ikke har kontakt med Controller ved selvtest.

Etter Readding så er alt OK.

 

594d470f3c56c_Glowred.jpg.0c9e492c801eab21accae61bd9ff0df4.jpg

 

Etter en "readding" er alt ok

594d470fed3cf_OKetterresett.jpg.28b519d0cf46db1e1260ea0e9f257a13.jpg

 

 

Ingen kontakt...

Oversikt.jpg.7b5711f536e7ac219e08152c8d997aa2.jpgZ-wave.thumb.jpg.627a8186793a4d7f78a9eccd4a4e04b7.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja det kan være noe. Løsningen er vel her:

 

Den 2/9/2017 klokken 9.36, ZF- skrev:

 

Jeg hadde samme problemet. Oppdaget at både group 1, 2 og 3 var assosiert til Homeseer. Fjernet group 2 og 3, slik at det bare er group 1 som er assosiert med Homeseer, og da så det ut til å funger som det skal.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Optimize og Full Optimize nå

Siden jeg er i startgropen med Homeseer/Z-wave er jeg ikke konsekvent med dette ved nye Devicer, men kan selvsagt begynne å følge læreboka :)

Jeg byttet Wall Plug'en i går med en ny jeg kjøpte, så ser jeg om det hjelper.

 

En annen ting.

Har en Hometroller med UZB1 som nevnt i første innlegg. Jeg ser det er gammel firmware på denne, ut fra hva som er tilgjengelig på nett. (Som IT mann kikker man alltid etter ny firmware ved feil...) Lar denne seg oppgradere, eller er denne "låst" ?

Jeg forsøkte i går med Z-way server for Windows. UZB kommer opp som Com3, men Z-way server finner ikke enheten.

Er jeg på villspor her ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ronny skrev:

Jeg forsøkte i går med Z-way server for Windows. UZB kommer opp som Com3, men Z-way server finner ikke enheten.

Er jeg på villspor her ?

Nei, du er på rett spor. Regner med at du ikke kjører Z-way og HomeSeer samtidig (dvs. i det minste deaktiverer Z-wave plugin'en)?

 

Dette er @iblis sin oppskrift:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen PC og ny installasjon med Z-way for Windows så ble UZB1 detektert som den skal. (Skomakerens barn)

 

Kjørte upgrade av både Bootloader og Firmware, men kan ikke se den ble oppgradert. Valgte ikke å uploade separat firmwarefil da jeg ikke vet ,hvor dette kan lastes fra.

Programmet derimot sa det var en versjonsforandring. 5.05 til 5.06 mener jeg det stod. Kan noen fortelle meg om den versjonen jeg har her, er "innafor", eller veldig gammel ?

Dette er bildet av Nodeinfo etter upgrade av Bootloader og Firmware.

 

 

(Mulig dette skulle vært i en annen tråd, siden Fibaro Wall plug var starten, men kanskje kan det ha samenheng)

 

UZB1.jpg.5bdde27c8086582e750e88dcd2e43e0c.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du har oppgradert UZB1 til 5.07 som kommer med z-wave library 4.38 som enda ikke er støttet i HS. Det er ikke noe problem utenom at HS gir en advarsel om at versjon nummeret til biblioteket er ukjent. Tar du en restart av Z-Wave pluginen så kan du se i loggen hvilken firmware som er installert på din UZB1.

 

Firmware 5.06 er den mest stabile versjonen for øyeblikket når det kommer til tredjeparts programvare, mens 5.07 er den siste stabile firmwaren hvis du bruker Z-Way.

 

Hvis du f.eks bruker HomeSeer for backup/restore så hold deg til 5.06 enn så lenge. Har du allerede oppgradert til 5.07 så bruk Z-Way for backup/restore frem til HS kommer med en oppgradering.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.