Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Flere funksjoner på samme lysbryter


Rune L

Spørsmål

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 2

Jeg fant, jeg fant! :)

Først trenger du et Event som trigger når knappen trykkes.

Dette Eventet skal ha to Actions:

  1. Increment Counter (altså legg 1 til Counter-verdien)
  2. Restart Timer (set timer tilbake til 0 og start den igjen).
    Akkurat her er det mulig Timeren må settes til 1 sekund, og det velges Resume. Ellers kan det være at det siste Eventet nederst blir trigget. Jeg vet ikke, må sjekkes. Det kan til og med være at dette kan fjernes.

 

Så trenger du et Event som trigges når Timeren har nådd... la oss si... 2 eller 3 sekunder.

Dette Eventet skal kun ha en Action.

  • Stop Timer

 

Så er det bare å sette opp Eventer som trigger når TIMEREN ER STOPPET (dvs satt til 0), og har diverse verdier av Counter som condition (dette er også en Device, så man bruker IF device_counter has a value equal to 1, 2 eller 3, etc).

  • Hvis Counter = 1, så dim lys som før OG set Counter = 0
  • Hvis Counter = 2, så skru av lys OG set Counter = 0
  • Hvis Counter = 3, sett på Barry White OG set Counter = 0
  • Hvis Counter = 4... og så videre

Ulempen er at det da tar litt tid før en kommando blir utført, men jeg har gjort en grovtest (for en stund siden) og det fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Fibaro dimmere og sikkert andre har den funksjonaliteten innebygd i bryteren. Må bare aktiveres med parameter. Enn får da sendt ulike scene statuset til controlleren. Mine dimmer støtter 1, 2, 3-trykk, hold og release. Dette må jo så bindes opp i en regel eller lignende. Er ikke mye delay heller ved å bruke den innebygde funksjonen.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.