Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Resette billig z-wave magnetkonakt


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har dessverre mistet min HS3 installasjon, og har tatt opp tråden med Smartthings isteden for å prøve det. Enhetene mine er altså "inkludert" i et z-wave nettverk som ikke lenger er operativt.

 

For Fibaro og noen andre enheter har jeg funnet ut hvordan jeg resetter hele enheten, for deretter å kunne inkludere i nytt nettverk. Det har jeg ikke klart å finne ut av med de billige Clas Ohlson-magnetkontaktene som jeg kjøpte.

 

Det fungerer ikke å inkludere de i nettverket som normalt iht bruksanvisningen, da er det ingenting som dukker opp. Har også forsøkt å fjerne batteriet over lenger tid, uten hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Task for svar, men som sagt så har jeg ikke lenger hs3 hvor den var inkludert, og bruker heller ikke samme kontroller.

 

For øvrig gjøres inkludering/ekskludering på samme måte, så det har jeg også 'prøvd'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/2/2017 klokken 7.06, Fredrick skrev:

Task for svar, men som sagt så har jeg ikke lenger hs3 hvor den var inkludert, og bruker heller ikke samme kontroller.

Det gjør ingenting. Bare ekskluder den på nytt fra en hvilken som helst controller, så fungerer det fint. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.7.2017 at 15:04, Vitellius said:

Tror man kan resette denne ved å ta av lokket, for så å trigge magnetkontakten av/på 5 ganger (raskt...) 

 

Dette fungerte ikke på Clas sin versjon. Jeg så også dette når jeg googlet etter modellnummeret :)

 

On 3.7.2017 at 18:22, Moskus said:

Det gjør ingenting. Bare ekskluder den på nytt fra en hvilken som helst controller, så fungerer det fint. :) 

 

Dette fungerte! Trodde man måtte bruke den kontrolleren den opprinnelig var "paret" med for å ekskludere.

 

Thanks!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.