Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homeseer SEL - Problemer med Fibaro


Snurre

Spørsmål

Hei,

 

System: Homeseer SEL

Produkter: Fibaro, stikk (3.5), dimmer2(3,4), Beveg2(3.4), Button.

 

Har noen problemer som jeg er usikker på om henger sammen, eller om er isolerte problemer:

1)

Sliter med feilmelding på alle Fibaro produktene jeg har lagt til på Homeseer SEL'en. Se bildet under. Usikker om det betyr noe, men temperatur føleriene i bevegelsessensorene oppdateres veldig sjelden. Har prøvd å få kontakt med dem, men de er vanskelige/umulige å få kontakt med. Når jeg kjører optimalisering av nodene, vil disse ikke bli tatt med. Vet ikke om dette gjelder alle produkter med batteri?

Nodene registreres fint når jeg har lagt dem til. Har prøvd å legge sensorene til både som non-secure/secure. Men det er umulig å få kontakt med dem (no connectivity - og derfor umulig å komme inn på setup til enheten)

 

2)

Sliter med at jeg ikke får kontrollert enhetene - etter jeg har lagt inn noden (en eller flere), så legger jeg navn på den (floor, room, etc). Dette går fint. Så kan det gå noen minutter, får det er umulig å få kontakt med nodene. Klarer ikke å skru av eller på lys eller stikk. Det hjelper dersom jeg deaktiverer plugin, for så å aktivere igjen. virker da noen minutter for så å slutte å virke. For å sjekke, så har jeg gått inn for å kjøre optimailsering, men får opp en advarsel. sjekk bildet under.

 

Mistenker:

- feil med UZB'en. Intin.no skal sende meg en ny.

 

er dette noe noen andre har vært borti? Hva kan være galt?

 

takk for hjelpen,

 

S

 

30335CE3-F59B-4DF7-9C72-96E95ED200FD.JPG

80BFF78B-4CB0-4D36-B86A-0D7ABE5EFF28.JPG

8D128EB5-42CB-4488-A316-ADB3CBBAEDFC.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei,

 

Siste oppdatering:

Etter at jeg oppgraderte til beta versjonen forsvant feilmeldingen i forhold til "Method not found.......". Og jeg fikk opp Node informasjon.

Hadde fortsatt problemer med tregt system.

Sjekket opp "polling" - var 0, ble satt til 30 min av meg. Fikk melding om at det ikke var nødvendig.

Leste en del på homeseer forum.

Tok en ny backup av interface

Restore av Interface. Alle enheter ble automatisk satt til 0 på polling.

Restart av av system.

Koblet av skjerm, mus og keyboard. (leste at en del har hatt problemer med det, eller at HDMI må være tilkoblet)

Restart.

 

nå har systemet vært oppe og gått lengre enn noen gang før.

Så er muligens inne på noe nå...

 

Kommer tilbake med neste status etter hvert :-)

 

(alle tips mottas med takk)

 

S

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jadda...

 

fremstår som en kar med fritidsproblemer og mye tid... og overivrig sådan..

 

Men har trykker på alle noder og lys og ovner i hele hytta :-) i de siste to timene.. og jadda!!!!! det virker lovende. Får respons og veldig kjapt.

 

Har aldri hatt et så stabilt system så lenge! og nå begynner jeg endelig å smile! Slik jeg forventet at det skulle være. Veldig kjekt!

 

Nå kan kan jeg, håper jeg, bruke tiden bedre enn å få systemet til å virke :-) scrip'ing, etc.

 

takk for alle bidrag så langt! trenger nok flere etter hvert. :-)

 

S

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.