Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva burde jeg kjøpe når jeg skal utvide


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt litt på å skaffe flere og bedre kamera her, men er fryktelig usikker på hva jeg burde gå for..

 

Var tilfeldigvis innom elektroimportøren her om dagen i et helt annet ærende, og ble rett og slett litt imponert over Vivotek som sto utstilt der - syntes kvaliteten på bildene var veldig god, og oppdateringsfrekvensen var også høy.

Der hadde de noe som for meg fremsto som et godt tilbud - 4 domekamera og en "kontroller" for ca 6500kr. Ulempen med dette er muligens det at det leveres med egen kontroller som jeg overhode ikke har peiling på om er egnet for oppsett mot andre ting her.. Har i ettertid sett at det ikke er motoriserte kamera også..

Siden en først nevner "andre ting"; har i dag Netcam Studio og er vel sånn ca fornøyd med det (dog er det ting jeg sliter med, f.eks blir ikke opptakene slik jeg vil, virker som 10 sek er borte på hvert opptak), men har skjønt at om jeg utvider med endel kamera kommer det straks andre lisenser inn i bildet, og en må kanskje vurdere annen løsning uansett?
Kan det integreres mot homeseer er det naturligvis enda bedre, selv om det viktigste nok er at jeg f.eks enkelt og greit kan legge opp noe som ihvertfall viser en stream fra hvert kamera i HSTouch..

 

Rotete post med mange spørsmål, men kort oppsummert:
Innenfor en folkelig prisklasse, hva ville folk her gått for om en skulle satt opp et ok overvåkningssystem?
Jeg må ha minimum 2 domekamera som kan styres (motorisert) innendørs, helst 3, og har vel muligens ca samme krav utendørs. Utendørs er ikke motorisering noe must, der ville det kanskje vært bedre med flere kamera i fast posisjon.

 

(*Folkelig prisklasse: jeg syntes 6500kr var i overkant for et impulskjøp der og da, men er inneforstått at det ihvertfall er noe slikt jeg må opp i for å få ok kvalitet. Det er først og fremst en privatbolig, så jeg kjøper ikke kamera til 20.000kr/stk, men skal definitivt ikke spare 1500kr for så å ende opp med noe som faktisk ikke er brukbart..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HikVision ble anbefalt her da jeg spurte, og nå har jeg gått til innkjøp av to stykk før ferien. Bestilte fra AliExpress, levert med DHL på noen dager. Skulle ha et motorisert, men gikk litt fort i svingene så har nå to faste foreløpig.

Mer info i denne tråden:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har handlet ett par HikVision her og nå, så får en se :)

Funderer på om Blue Iris kanskje kan være et bedre alternativ til styring enn Netcam Studio også, først og fremst fordi det ser ut til å være en langt bedre integrasjon mot HS3 :)

Tror og håper det kommer to motoriserte her om ikke alt for lenge, men fikk en ufullstendig mail på uhorvelig dårlig engelsk med spørsmål om det var ok å sende en annen modell da den jeg hadde bestilt var utfaset, så det blir spennende å se hva jeg får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.