Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva skal man bestille av magnetsensorer??


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig fornøyd med "Sensative strips". "Usynlig" og mange år batteritid (10 år, hvis beregningene deres er riktig). 

 

Eneste jeg sliter med er batteristatus - den ene har alltid vært 0% og den andre alltid 100%...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ZoRaC skrev:

Jeg er veldig fornøyd med "Sensative strips". "Usynlig" og mange år batteritid (10 år, hvis beregningene deres er riktig). 

 

Eneste jeg sliter med er batteristatus - den ene har alltid vært 0% og den andre alltid 100%...

er det to stk av de du har så det er feil med begge? eller er det to av mange?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Arne Johnny skrev:

er det to stk av de du har så det er feil med begge? eller er det to av mange?

 

 

2 av 2. Den ene kjører firmware 0.1 og den andre 0.4. Support mente den ene kunne være pga 0.1 (kan kun oppgraderes på lab'en deres), mens den andre mener de det ikke er feil på - batteri rapporteres i 25%-intervall, så 100% skal da være riktig de første 2,5 årene, til det blir 75%... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
2 av 2. Den ene kjører firmware 0.1 og den andre 0.4. Support mente den ene kunne være pga 0.1 (kan kun oppgraderes på lab'en deres), mens den andre mener de det ikke er feil på - batteri rapporteres i 25%-intervall, så 100% skal da være riktig de første 2,5 årene, til det blir 75%... [emoji14] 

Riktig.. takker så meget. Sikler litt på de altså..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da klinka jeg til å kjøpte 4 stk sensative strips men.. De nekter å endre status på open/ closed i Homeseer. Jg ser at lyset på stripsen reagerer når jeg fjerner magneten men stautsen i HS endrer seg ikke. Har fått den til å endre batteristauts fra 0 til 100% etter en manuell wake up, så jeg veit den har kontakt med HS. Men hvorfor den ikke endrer status når jeg beveger magnetsensoren over skjønner jeg da ikke. Har prøvd å fjerne og adde på nytt på i non secure og vanlig inkludering. 

Noen tips?

 

AJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Arne Johnny skrev:

Da klinka jeg til å kjøpte 4 stk sensative strips men.. De nekter å endre status på open/ closed i Homeseer. Jg ser at lyset på stripsen reagerer når jeg fjerner magneten men stautsen i HS endrer seg ikke. Har fått den til å endre batteristauts fra 0 til 100% etter en manuell wake up, så jeg veit den har kontakt med HS. Men hvorfor den ikke endrer status når jeg beveger magnetsensoren over skjønner jeg da ikke. Har prøvd å fjerne og adde på nytt på i non secure og vanlig inkludering. 

Noen tips?

 

AJ

selvsagt etter ett døgn med prøving så poster jeg her, og så prøver jeg å bytte values fra Notification Report til Binary sensor report i parameter 1 så funka det..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.