Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ZigBee gateway


oyvindi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

driver og kikker på integrasjon med ZigBee. Utvikler software som integrerer med en masse forskjellige systemer og dingser, typisk

via LAN med en eller annen protokoll.

 

I mitt tilfelle ønsker jeg å bl.a

- kontrollere dimmere (read/write)

- få events fra bevegelsesfølere, temperatursensorer osv

- evt styre persienner/rullegardiner

 

ZigBee-standarden definerer en gateway (ZGD), som ser ut til å løse dette, med 3 forskjellige protokoller (SOAP, REST og GRIP).

Men, jeg sliter med å finne faktiske produkter som implementerer dette. USB-dongler er ikke aktuelt her.

 

Noen andre her som gjør lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philips Hue vil sikkert fungere brukbart (ihvertfall for lys), men er ikke særlig begeistra for å kjøre polling med REST (f.eks på bevegelsesføler).

 

Jeg (eller, vi) foretrekker TCP/UDP koblinger, der man får events når noe skjer.

 

Ubisys har et produkt som kan se ut til å fungere (med GRIP):

http://www.ubisys.de/en/smarthome/products-g1.html

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, oyvindi skrev:

Philips Hue vil sikkert fungere brukbart (ihvertfall for lys), men er ikke særlig begeistra for å kjøre polling med REST (f.eks på bevegelsesføler).

Er REST faktisk eneste mulighet for Hue? Litt skuffet over det, ser jo ut til å fungere fint...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.