Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

json api


Oliver

Anbefalte innlegg

Hei, er json interface en plugin? Prøver å bruke iRule i stedet for hstouch. Har gjort slik som forklart i linken https://getsatisfaction.com/irule/topics/using-irule-to-control-homeseer-hs3-with-json-commands

 

Har kontakt med Homeseer, men kommandoene virker ikke. Så lurer på om jeg må gjøre noe for å få json api til å virke.

Noen andre som har klart å integrere iRule?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ZoRaC skrev:

Hva skjer i loggen til HS3?

Får du kjørt JSON-kommandoer manuelt i nettleseren?

Det har jeg ikke prøvd, har ikke brukt Json API Før så har ikke erfaringer med den. Hvordan gjør jeg det? Sikkert et dumt spørsmål, men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oliver skrev:

Det har jeg ikke prøvd, har ikke brukt Json API Før så har ikke erfaringer med den. Hvordan gjør jeg det? Sikkert et dumt spørsmål, men men

 

F.eks:

http://<HS>/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=17&value=100

 

Det setter på deviceid 17 til 100. :) 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

F.eks:

http://<HS>/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=17&value=100

 

Det setter på deviceid 17 til 100. :) 

Det virket fint, fikk styrt et av lysene mine og det viste i loggen.

Er gjerne noe i oppsettet på iRule da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, oevensen skrev:

Det virket fint, fikk styrt et av lysene mine og det viste i loggen.

Er gjerne noe i oppsettet på iRule da

 

Og du har da satt dette riktig?
"Next, in the iRule app on your iPad etc, sync your handset. Then in Gateways, add a new HTTP gateway. I called mine HomeSeer. Enter the IP address for your HomeSeer unit. I left the port as the default 80. Select the HTTP method as GET. "

Og du er på wifi med mobilen/nettbrettet du tester med?

Får du kjørt JSON-kommandoen manuelt i nettleseren på den også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser I iRule at det er kontakt med server (HS) Og når jeg trykker på en av knappene jeg har linken til en json kommando så viser  det en grønn pil, regner med at dette bekreftelse på at kommandoen er sendt. Men HS mottar ingenting. Er det noen som har fått iRule til å virke mot HS? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Oliver skrev:

så viser  det en grønn pil, regner med at dette bekreftelse på at kommandoen er sendt.

... jo. Men det kan jo hende at den fremdeles ikke er sent riktig. Kan du ta et screenshot av hvordan du har lagt det inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Moskus skrev:

... jo. Men det kan jo hende at den fremdeles ikke er sent riktig. Kan du ta et screenshot av hvordan du har lagt det inn?

Det er sant, jeg skal ta et par screenshots når jeg kommer hjem i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ZoRaC skrev:

 

Og du har da satt dette riktig?
"Next, in the iRule app on your iPad etc, sync your handset. Then in Gateways, add a new HTTP gateway. I called mine HomeSeer. Enter the IP address for your HomeSeer unit. I left the port as the default 80. Select the HTTP method as GET. "

Og du er på wifi med mobilen/nettbrettet du tester med?

Får du kjørt JSON-kommandoen manuelt i nettleseren på den også?

Hei igjen, jeg prøvde nå å skrive json kommandoen fra nettleseren på mobilen, men det virket ikke. Får opp"Response" Error, controlling device, not found

 

Er på wifi. Noen ide om hva som kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, oevensen skrev:

Hei igjen, jeg prøvde nå å skrive json kommandoen fra nettleseren på mobilen, men det virket ikke. Får opp"Response" Error, controlling device, not found

 

Er på wifi. Noen ide om hva som kan gjøre dette?

 

Dobbelsjekk at du bruker rett deviceid (samme som du brukte på pcen når det virket). Sto det noe i HS-loggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Dobbelsjekk at du bruker rett deviceid (samme som du brukte på pcen når det virket). Sto det noe i HS-loggen?

 

Jo det virket med å skrive det i nettleseren til mobilen, hadde feil id. Men får fortsatt ikke det til å virke fra iRule og da jeg er helt sikker på at id er riktig.

Får ikke kontakt med HS når jeg setter opp HTTP slik som folk sier jeg må. Når jeg setter opp som Network gateway får jeg kontakt, men skjer ikke noe med kommandoene likvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Moskus skrev:

Det er ikke så enkelt at du bare har glemt en slash / på begynnelsen?

... eller at du må taste inn hele addressen, som dette:


http://DIN_IP_ADDRESSE/JSON?request=controldevicebyvalue&ref=297&value=40

 

Jo jeg har faktisk glemt / . Så nå virker det. Tusen takk for hjelpen alle sammen.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.