Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"Changes to on" endret seg?


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Har oppgradert både HS, Z-wave og firmware på Dimmer 2 nylig og nå ser jeg at event med trigger "changes to on" på en Fibaro Dimmer 2 ikke lengre trigger ved ett trykk på bryteren. Måtte endres til "not off"...

 

Andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Moskus skrev:

Betyr det at "Dim" ikke lenger registreres som "On"? Gir jo mening...

 

Nja, vet ikke om jeg er enig i det.

Hvis jeg skal trigge et event når et lys slås på, så er det for meg likegyldig om lyset slås på til 1% (dim) eller 100% (on). Hvis jeg vil trigge på bare maks lys, så kan jeg trigge på dim=100% i stedet. 

 

Jeg synes det er mest logisk at "on" betyr "ikke off" i eventsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Moskus skrev:

OK. Synes kanskje at "not off" er glimrende for "not off". Men smak og behag.

 

Men "not off" er jo "on", i hvertfall i min ordbok. Hvis noen spør meg om lyset på stua er på, så svarer jeg ikke "nei", hvis den er 50% dimmet... "on" burde i så fall vært "on max level", eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.