Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aeotec smart switch 6


Zeta_R

Anbefalte innlegg

Enda en litt trøblete Z-wave enhet ? Min Aeotec smart switch 6 fungerer helt greit å fjernstyre, men den rapporterer kun en liten periode før den går i "dvale". Sist rapporterte den i noen timer, og så ble det taust i dagevis - helt til jeg slo den av/på i Telldus Live, da oppdaterte den øyeblikkelig. Noen som kan forklarer meg hvorfor den oppfører seg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt...

 

https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/838-bryter-zw096.html

 

Added 3  slike til HS3 uten problemer, on/off fungerer med de rapporterer ikke forbruk.

 

Sikkert veldig enkelt..., google gav så mange treff at jeg ble matt. ?

 

+

 

Dimmer denne også? Switch Multilevel står det med dimme-dra-dings. Kan den disables? Ser for meg pølsefingrene i senga med mobilen så blir det nytt kjøleskap.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Erling said:

Dimmer denne også? Switch Multilevel står det med dimme-dra-dings. Kan den disables? Ser for meg pølsefingrene i senga med mobilen så blir det nytt kjøleskap.

 

 

On/off enhetene har også dimming på det firkantede lyset på selve dingsen. "Dimme-dra-dings" er der fortsatt i HS3 selv om parametrene er satt slik at lyset på dingsen alltid er av. (Så, ja, du kan slå av lyset på dingsen dersom det var et spørsmål.)

 

Mine to on/off-enheter har det med å pipe innimellom, ikke særlig høyt, men nok til at vi innimellom begynner å gå rundt å lure på hvor lyden kommer fra. Det er verst dersom man bruker USB-utgangen, men den kan fint pipe allikevel.

Endret av DiderikFrom
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 21.7.2017 den 1.17, Zeta_R skrev:

Enda en litt trøblete Z-wave enhet 1f615.png Min Aeotec smart switch 6 fungerer helt greit å fjernstyre, men den rapporterer kun en liten periode før den går i "dvale". Sist rapporterte den i noen timer, og så ble det taust i dagevis - helt til jeg slo den av/på i Telldus Live, da oppdaterte den øyeblikkelig. Noen som kan forklarer meg hvorfor den oppfører seg sånn?

 

1. Det er helt likt hos meg med Homeseer - rapporteringen uteblir.

 

Tenkte først at det var "meg" som var problemet, men nå har jeg optimalisert nettet - uten at det hjalp.

 

Jeg har ikke testet on/off, men rescan fikser alltid opp. 4 enheter kutter ut rapportering ved forskjellige intervaller.

 

"Config-bilder" nederst.

 

2. Fungerer ikke med varmtvannsberederen.

 

Også her antok jeg at "Erling" var feilen, men ny enhet var helt lik.

 

Den lyser grønt, som betyr on, reagerer på on/off men watt står som 0 og jeg må dusje i kaldt vann.

 

Specs:

 

https://aeotec.freshdesk.com/support/solutions/articles/6000167099-smart-switch-6-technical-specifications-

 

Jeg mistenkte at belastningen var for høy, men det henger heller ikke helt på greip. Totalt forbruk, med varmtvann rett i kontakten er rundt 2000 w, uten den rundt 1200 w.

 

Den slåes on/off uten problemer med varmtvannsberederen tilkoblet, med en IKEA-lampe rapporterer den fint..

 

Kan det være så enkelt som at belastningen når den plugges inn er så høy at switchen bare kobler ut?

 

Vil gjerne løse dette nå som veldig mange andre ting har falt på plass.

 

Noen tips på pkt. 1 og 2?

 

Takk.

 

59d64457380ba_Skjermbilde2017-10-05kl_16_15_41.jpg.e6c697321471b03fc15a0a4cd8ac8b09.jpg

59d644578c39f_Skjermbilde2017-10-05kl_16_16_16.jpg.d3d96b5158fffa61073bc26c7e1fa913.jpg

59d6445801618_Skjermbilde2017-10-05kl_16_17_15.thumb.jpg.fd3fe136b654aefb2ef63f5361e5dc23.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.