Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Oppetid


Anbefalte innlegg

Er imponert over stabiliteten til Homeseer, og tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi legger inn oppetiden vår for å se hva som er normalt og mulig. Legg inn oppetid i dager, HS versjon og operativsystem.

 

Jeg begynner med 48 dager med HS3pro versjon 3.0.0.318 på Windows 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 sekunder? Hos meg bruker HS3 flere minutter på å starte, men så har jeg en god del plugins også... ;) 

 

Jeg har egentlig ingen særlig lange oppetider. Jeg oppdaterer jevnlig, og en restart følger vanligvis med det. Dessuten så henger BLLED typisk etter 10-14 dagers drift uansett. Jeg mistenker at det er noe med COM-portene som LED-skiltene er koblet til som ikke er 100%, men jeg har ikke giddet å gjøre noe med det på 2 år...

 

Planen er å bytte ut Quatech RS232-over-ethernet-modulen med den klassiske Raspberry Pi-løsningen og se om det blir bedre. Alternativt kjøre hele plugin'en remote.

 

 

Maks oppetid de 3 siste månedene er på 23 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Moskus skrev:

 

Maks oppetid de 3 siste månedene er på 23 dager.

 

Hvordan fører du denne statistikken ?:) 

 

Forøvrig er min oppetid nå 7 Days 20 Hours 22 Minutes 51 Seconds

 

Det er dog unormalt lavt da jeg restartet Pi'en for en ukestid siden. Går i sirup om dagen og skulle inn med en del events så en restart gjør tingene litt lettere iallefall ? Påtide med windows og fullversjon av HS3 :P

 

versjon: HS3 ZEE S2 Edition 3.0.0.318 (Linux)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Moskus skrev:

15 sekunder? Hos meg bruker HS3 flere minutter på å starte, men så har jeg en god del plugins også... ;) 

 

Det er fra VMen går ned til den kommer opp igjen (Monit sender pushvarsel når serveren går ned og opp). Selve tjenesten tar kanskje litt lengre tid, men maks 30-40 sekunder totalt. :) Har vel 12-15 plugins, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske sist jeg hadde kræsj, så oppetid er her også tid mellom oppdateringer som krever omstart, men det kan fort gå en måned eller to.

Hos meg starter systemet også på ca. 15 sekunder. Trror jeg har 8 plugins. (Det gjelder å ha et skikkelig operativsystem, som linux...;) )

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Blodstrupmoen skrev:

Her skal det rapporteres om faktisk oppetid avlest fra ditt homeseer system samme dag innlegget skrives.

OK, men hva skal man med det? Det tallet alene sier jo egentlig ikke så mye, og er mer offer for tilfeldigheter.

 

System Uptime:    14 Days 4 Hours 11 Minutes 10 Seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Blir byttet strømmåler på torsdag, så må vel ta ned boksen ufrivillig da.

 

System information as of: Tue Jan 23 13:13:30 CET 2018

System load:            1.50
Memory usage:           1491M of 3843M (39%)
Usage of /:             2.3G of 73G (4%)
IP address for enp2s0:  
Uptime:                 131 days, 17 hours, 41 minutes

 

Siste nedetid var når jeg flyttet HS til ny hardware :)

Endret av Oddvar
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.