Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tasker: Slå av hvis strøm har vært borte i 5 minutter


Anbefalte innlegg

Har satt opp denne konfigurasjonen på nettbrettet til bilen og det fungerer helt fint:

profile: if state power any
run task: "Hvis strøm"
1 Media Volume 15
2 BT Voice Volume 15
3 Notofication Volume 7
4 Bluetooth On
5 WiFi On
6 Launch App Waze
7 Wait 3 sec
8 Launch App Car Home Ultra

profile: if state power any invert
run task "Hvis ikke strøm"
1 Wait 5 minutes
2 Reboot shutdown

Men når det gjelder å slå av nettbrettet.

 

Ønsker jeg aller helst: At det bare slår seg av dersom brettet ikke har vært tilkoblet strøm i løpet av de siste 5 minuttene

Men om ikke det er mulig ønsker jeg: At det gjøres en sjekk før nettbrettet slås av (er det fremdeles ikke strøm?)

 

Noen tips? 

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette en variabel hver gang brettet har strøm/ikke har strøm (f.eks. POWER = 1 / POWER = 0).

Så, etter de fem minuttene, og brettet skal slås av legges det in en "If" og da at POWER må være 0.

Regner med at Tasker sjekker nye hendelser selv om denne sitter på vent, så burde vel funke... ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Gaute skrev:

Hva med å sette en variabel hver gang brettet har strøm/ikke har strøm (f.eks. POWER = 1 / POWER = 0).

Så, etter de fem minuttene, og brettet skal slås av legges det in en "If" og da at POWER må være 0.

Regner med at Tasker sjekker nye hendelser selv om denne sitter på vent, så burde vel funke... 263a.png

 

Dette er veien å gå. Det som kan være greit å også ta med er en action på profile nr 1 der du først deaktiverer profile 2 og i neste action aktiverer profile 2. Da slipper en

att tasker teller ned flere ganger, om strømmen brytes og så blir slått på igjen før det har gått 5 min...

 

Ellers så er det sikkert mulig å finne andre veier til samme resultat, men det vil bare bli et mer komplisert oppsett med flere variabler i bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evelen skrev:

Kan noe slik kanskje virke greit?

 

Ja, burde vel fungere det.

 

Et spørsmål: slår du den av hver gang den ikke får strøm(etter 4 minutter)? Må du isåfall slå det på manuelt hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gaute skrev:

Ja, burde vel fungere det.

 

Et spørsmål: slår du den av hver gang den ikke får strøm(etter 4 minutter)? Må du isåfall slå det på manuelt hver gang?

Godt spørsmål, svaret er nei, jeg har satt den til å starte automatisk ved strømtilførsel.

Det har jeg gjort ved å kjøre følgende kommando i fra fastboot som finnes her.

fastboot oem off-mode-charge-0

 

Endret av Evelen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.