Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Automasjonsvennlige hvitevarer


Anbefalte innlegg

Skal på sikt pusse opp kjøkkenet. Noen som har hørt om noen kule hvitevarer med noen artige funksjoner? Hadde kanskje vært artig å samle i en tråd. Usikker på hvor stor nytteverdien av hjemmeautomasjon er på kjøkkenet, men må finnes noen kule ting rundt omkring?

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kjempis skrev:

Siemens har jo Home connect på noen av sine hvitevarer. Litt usikker på nytteverdi, men nå er det vel ikke alltid nytteverdi vi ser på heller 1f609.png

 

http://www.siemens-home.bsh-group.com/uk/discover-siemens/campaigns/homeconnect

 

Siklet litt på ett slik på lefdal her om dagen, men til 25 000 holdt jeg meg heldigvis unna :P Dette er for ett enkelt kombiskap, så det er noe i overkant! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Moskus skrev:

Bosch har også tilsvarende. Noe rimeligere, og de har tilgang for developers (og selvfølgelig app'er, men hvem bryr seg om det!).

Noe som gjør at jeg må vurdere Bosch neste gang vi skal ha hvitevarer.

 

Ja det må være åpent via en form for API ellers er det ikke verdt det, apper har jeg nok av ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
13 timer siden, Erling skrev:

Noe sier meg at bransjen ikke deler mine ønsker.

Bransjen deler nok absolutt dine ønsker! ;)

... men teknologinivået er generelt sett ikke høyt nok til at dette lar seg masseprodusere enda, dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Ja, har hørt "Miele@home" bruker zigbee i eldre modeller, og wifi i nyere, men man kan få overgang til zigbee med den XGW-saken (til en overpriset penge), det er absolutt noe å tenke på, dog skulle jeg ønske produsentene ikke var så vonde med standarder osv, men det er jo et mer generelt hjertesukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.