Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID-Lock V2


Anbefalte innlegg

51 minutter siden, Atle skrev:

Ja, noe er likevel feil med zwave rapportering da 8x0.9V=7.2V

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
 

 

Alle batteriene er ikke koblet i serie. Det blir 4x0.9 = 3.6 V. De 4 andre er koblet i parallell så der blir det ingen økning i spenning 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle batteriene er ikke koblet i serie. Det blir 4x0.9 = 3.6 V. De 4 andre er koblet i parallell så der blir det ingen økning i spenning 

Ah, det var jeg ikke klar over. Jeg bare antok de var seriekoblet. Da må vel raskt de øverste batteriene tas ut en og en for å måles, hvis ikke blir vel målingen korrumpert av de andre i parallell.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ser det ut som de har fikset problemet med at den ikke sender ut hvilken kode som ble brukt hvis døren ble åpnet før den fikk gjort det! ? 

 

Men denne oppdateringen har mangen store endringer, så ikke oppdater om du ikke har tid til å fikse litt på systemet ditt. En av de store endringene er endring av index til kodene. Usercodes starter ikke lengre på slot 60, men nå på slot 1. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cscheiene skrev:

En av de store endringene er endring av index til kodene. Usercodes starter ikke lengre på slot 60, men nå på slot 1. 

Men man trenger ikke omprogrammere kodene, det gjøres internt?

 

Men vent litt: Er ikke det en del av Z-wave-modulen, oppdatering 1.6? Oppdaterer firmware-appen også Z-wave-modulen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Moskus skrev:

Men man trenger ikke omprogrammere kodene, det gjøres internt?

 

Men vent litt: Er ikke det en del av Z-wave-modulen, oppdatering 1.6? Oppdaterer firmware-appen også Z-wave-modulen?

 

Min usercode 1, som ville blitt 60 over zwave rapporters nå som 1 over zwave. 

 

Ja ser ut som zwave modulen også oppdateres via appen

 

 

Edit: Ignorer det jeg skrev, er ikke så sikker på om zwave modulen ble oppdatert allikevel, ble lurt av noen andre endringer i systemet. Må teste mer ? 

 

 

Endret av cscheiene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Moskus skrev:

... men det er ingen som vet hvor vi finner OTA-oppdateringen? Det virker rart...

straight from "the horse's mouth" (du fikk jo kopi også)

Sitat

Z-wave firmware blir gjort tilgjengelig i løpet av neste uke.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Min usercode 1, som ville blitt 60 over zwave rapporters nå som 1 over zwave. 
 
Ja ser ut som zwave modulen også oppdateres via appen
 
 
Edit: Ignorer det jeg skrev, er ikke så sikker på om zwave modulen ble oppdatert allikevel, ble lurt av noen andre endringer i systemet. Må teste mer [emoji4] 
 
 
Vi som bruker RBoy, må vi sette opp alt på nytt, dersom vi oppgraderer fw til låsen?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel og gammel, kjøpte akkurat låsen, hvis denne modulen nettopp har fått ny fw, så har jeg vel ikke den? Går det an å finne ut uten å åpne låsen og ta ut modulen?

Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Atle skrev:

fått ny fw

Det er vel ikke snakk om en ny hardware versjon av z-wave modulen til ID Lock 150? FW=Firmware og det er vel dermed bare snakk om en ny oppdatering av firmware til z-wave modulen til ID Lock 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, MortenB skrev:

Jeg brukte denne for å kjøre OTA oppgradering av Z-TRM2, så da kan man vel i teorien gjøre det samme her så lenge man får firmwarefilen?

Oppdatering av firmware er "Innebygget" i HomeSeer. Aldri gjort dette på noen enheter, men det funker sikkert...

image.png.b950c6b7806873a9ddf775d0d507db34.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 7.47, Fredrick skrev:

 

Det er smurt med silikon som de også har angitt som et alternativ. Jeg hadde ikke lithiumfett tilgjengelig.

 

Som du kan se av videoen over er karmen på døren min ekstremt tynn bak sluttstykket (egentlig bare finér) - som har sprukket. For å redusere avstanden må jeg forsterke karmen først. Jeg ser også for meg at å redusere denne avstanden egentlig bare vil forsterke problemet da sensorfallen må trykkes lenger inn for lukking av dør.

 

Jeg har kontaktet ID-lock så får vi se hva de sier :)

 

EDIT: svaret kom lynraskt (2 minutter)

 

 

Fungerte ny låsekasse fint? Fikk du samme versjon?Jeg sliter med samme problem, men må selvfølgelig forholde meg til stedet jeg kjøpte skiten på heller enn idLock direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppdatert til nyeste firmware som ser at låsen gjør noe litt rart når en låser/åpner via zwave?

 

Her er døren åpen, og blir låst via zwave. Først så viser den som låst, men så settes DoorLockOperationReport til 3 som betyr ulåset og lukket, noen sekunder etterpå blir den satt til 1 som betyr låst og lukket.

 

Samme hvis du låser opp vi zwave,  viser ulåst, låst, ulåst

 

@Moskus @toonwolf Ser dere noe lignende på deres låser?


 

zwaveEvent(physicalgraph.zwave.commands.alarmv2.AlarmReport) returning with result = [[name:lock, value:locked, descriptionText:Locked manually, data:[method:manual, lockName:Dør Hovedinngang], isStateChange:true, displayed:true, linkText:Dør Hovedinngang]]



 Executing 'zwaveEvent(DoorLockOperationReport)' with cmd = DoorLockOperationReport(lockTimeoutMinutes: 254, doorLockMode: 0, insideDoorHandlesMode: 0, doorCondition: 3, outsideDoorHandlesMode: 0, lockTimeoutSeconds: 254)



Executing 'zwaveEvent(DoorLockOperationReport)' with cmd = DoorLockOperationReport(lockTimeoutMinutes: 254, doorLockMode: 255, insideDoorHandlesMode: 0, doorCondition: 1, outsideDoorHandlesMode: 0, lockTimeoutSeconds: 254)

 

Endret av cscheiene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.