Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID-Lock V2


Anbefalte innlegg

36 minutter siden, toonwolf skrev:

Firmware Version 1.1.4 (Public Beta) (25.04.19) ble lagt ut i går. Den har bare en fiks og det er "Fixed bugs relating to update mode". Vet ikke helt hva dette betyr. Har sendt e-post til ID Lock for å få en forklaring. Håper det har en fiks på problemet med "Access Control (0x06) Notification sendes ikke (varsler status på låsen, hvilken kode som ble brukt for å låse opp osv.)" som også står på lista over "Ikke ok" i ID Lock 150 og integrasjon med HomeSeer

 

Akkurat testet, ikke fikset 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mastiff skrev:

toonwolf, er det ikke sånn det pleier å se ut i alle hus da? Det har det iallfall gjort i huset og hytta mitt, fram til for tre år siden, da jeg solgte huset  og anså meg som ferdig med hytta innendørs! ?

Nei faktisk ikke, fruen er ganske nøye på slikt. Blir ikke noe oppussingsprosjekt med det første vil jeg tro ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, toonwolf skrev:

Han bør kunne svare på dette.

Og da kom svaret på en fredag kveld.. 

Sitat

Vi har lagt inn at blåtann slås av dersom på når låsen låses opp slik at de som eventuelt avbryter en oppdatering slipper å måtte gjøre dette manuelt. Samtidig slipper man at låser tømmes raskt for strøm. Blåtann trekker mye…

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moskus skrev:

Dukker denne opp i beta-app'en også?

Vet ikke hvordan dette fungerer i IOS, men for Android kan det virke som om du får den siste versjonen når du er betatester. Det eneste er at versjonsnummer og dato for oppdatering ikke stemmer selv om ny versjon var tilgjengelig for nedlasting fra Google Play i dag. App Store pleier normalt å ta litt lenger tid har jeg hørt. Sjekker opp med ID Lock ang versjonsnummer i appen

20190429_142703.thumb.jpg.d5311f2205a20006e3723f03300a0953.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på det jeg lurte på ved å lese info om dette på FB (sorry @Mastiff). Versjon 1.1 er siste versjon av appen, mens siste firmware versjon er 1.1.5. Grunnen til at det står oppdatert 22. mars må være fordi det var datoen versjonen av appen var klar. Mulig de har villet vente med å slippe den fordi firmware ikke var helt klar. Uansett: her skal det testes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cscheiene skrev:

Fortsatt ikke fikset rapportering av kode når du låser opp døren 

Det var det jeg "fryktet" også ja. Det stemmer jo også med at de har fjernet info om betaversjonene og kun lagt inn den offisielle versjonen. Skal uansett legge den inn så blir det å mase på ID Lock med jevne/ujevne mellomrom til de har fikset denne feilen. Egentlig rart at ikke flere har nevnt dette i denne tråden. Kan jo være at de ikke er så opptatt av hvem det er som låser opp. For en lås som brukes til privat bruk kan jeg skjønne at det ikke er så viktig og kan vel sees på som "overvåkning", men om du har mange brukere og låsen brukes ifb utleie eller "offentlig" bruk melder behovet seg for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, cscheiene skrev:

At låsen ikke alltid gir tilbakemelding på hvilken kode som er brukt er en veldig stor mangel, uten dette kunne jeg bare hatt en "vanlig" kodelås

Purret på ID Lock for status nå, satt deg på kopi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30/04/2019 at 12:50, cscheiene said:

 

Supert, håper de får fikset det snart

 

Nevnte problemet ilag med en annen henvendelse.

Ser ikke ut til at det kommer med det første, men er jo lov å håpe.

 

Quote

Takk for tilbakemelding.
Dette er noe som vi må endre i låsen og vi har fått det inn i listen over fremtidige utbedringer.

På det nåværende tidspunkt er det ikke mulig å si når det blir implementert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, JohnMartin skrev:

Nevnte problemet ilag med en annen henvendelse.

Ser ikke ut til at det kommer med det første, men er jo lov å håpe.

Jo flere som melder om dette problemet jo bedre. Dette gjelder jo absolutt alle siden det er uavhengig av hvilken kontroller/sentral du bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en oppdatering ang diskusjon om oppladbare batterier. I dag kom twinkle twinkle. 1 mnd og 3 uker etter at jeg satt inn 4 Ikea oppladbare. 4 vanlige Ikea holdt som nevnt 4 uker, dog var det midt på vinteren og mulig påvirket av temperaturer. Allikevel kan det virke som om de oppladbare fungerer vel så bra som vanlig. Bare så synd de er fysisk større og ikke plass til 8. Nå blir det firmware oppdatering og 4 nye oppladbare. Spennende å se varighet.

Batteri status med oppladbart startet på 45% og falt jevnlig til 25% i går, til de var 0% i dag. Nå skal det sies at jeg også "tukla" med zwave nettet i går, så det kan ha påvirket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var progresjonen av batteriene med vanlige IKEA-batterier? Jeg så dem begynne på 70 (siste BIOS-oppdatering før den som kom denne uka), og så etter to måneder var de tomme, uten å vært lenger nede enn 60 i Z-Wave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.