Gå til innhold
  • Bli medlem
Salvesen

ID-Lock V2

Anbefalte innlegg

Mekanikken fungerer fint og det er ingen treghet. Har oppdatert med z-wave modulen på nytt nå så får man se. Men tror jeg kan ha funnet en skyldig enhet i z-wave nettverket. Hadde en z-wave plugg som genererte masse trafikk med å konstant varsle om strømforbruk. Etter å ha skrudd ned polling og tatt strømmen på pluggen har jeg håp om kjappere nettverk og lavere forbruk på låsen. Forsøkte nylig å bruke openzwave konfigurasjonen men fikk da kun opp en sensor og ingen mulighet til å låse opp. Hva er det du får opp av sensorer/switcher med din konfig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PeterSV hvis noe mesher med en batteridrevet enhet sånn at de påvirker den, bryter det vel klassifiseringen for Z-Wave? Jeg håper ikke det er noe fra anerkjente produsenter. En batteridrevet enhet skal vel alltid være sist i en mesh-kjede?

Endret av Mastiff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i går rapporterte låsen 30% - på mårran i dag syns jeg låsen hørtes seig ut, men ingen twinkle twinkle. Dog når jeg kom fra jobb i dag var det ingen liv i låsen, frem med 9V. De 4 oppladbare ikea batteriene holdt bare 5 uker nå, mot ca 8 sist gang, og det med firmware som skulle forbedre batterikapasitet. Inn med 8 vanlige ikea batterier nå for å sjekke hvordan det fungerer igjen.

Dog har det dukket opp ett annet moment som jeg har erfart i jobb sammenheng. Kabler i klem tapper batteri, og når jeg tenker tilbake til montasjen var det sabla trangt. Tror jeg må skru den opp igjen og sjekke hvordan kablene ser ut.

Endret av yrune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten oppdatering fra ID Lock på at Access Control (Access Control (0x06) Notification ikke sendes (varsler status på låsen, hvilken kode som ble brukt for å låse opp osv.) Om du åpner døra FØR du får lydsignalet og det blinker blått etter å ha tastet en kode vil du IKKE få informasjon om hvilken kode som ble brukt. Denne feilen ble funnet av @cscheiene i februar, gjelder da mot alle kontrollere og rapportert til ID Lock som fortsatt ikke har fikset denne feilen. Jeg har ikke gitt opp med å mase på ID Lock. Fikk dette svaret i dag:

Sitat

Etter all sannsynlighet vil det komme en fiks på dette i løpet av høsten. Jeg tør ikke å love noe, men etter lansering av v1.1.5 jobber vi nå med bugfix til den og vil forsøke i neste omgang å få med en fix for denne saken også.

Kanskje det blir en julegave? La oss håpe det...

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 07/06/2019 at 21:49, yrune said:

i går rapporterte låsen 30% - på mårran i dag syns jeg låsen hørtes seig ut, men ingen twinkle twinkle. Dog når jeg kom fra jobb i dag var det ingen liv i låsen, frem med 9V. De 4 oppladbare ikea batteriene holdt bare 5 uker nå, mot ca 8 sist gang, og det med firmware som skulle forbedre batterikapasitet. Inn med 8 vanlige ikea batterier nå for å sjekke hvordan det fungerer igjen.

Dog har det dukket opp ett annet moment som jeg har erfart i jobb sammenheng. Kabler i klem tapper batteri, og når jeg tenker tilbake til montasjen var det sabla trangt. Tror jeg må skru den opp igjen og sjekke hvordan kablene ser ut.

Ouch, 8 nye ikea batterier for 2 uker og 2 dager siden rapporterte 80% - i dag rapporterer de 45% og jeg hører forskjell på låsen. 

Skrudde opp låsen nå for å sjekke kabler, ingen kabler som er spesielt i klem, kanskje litt på den ene dog kan den ene kabelen også ha ligget litt tett på vrideren, prøvde å dandere det bedre nå så får vi se. 

EDIT: Ser det kom ny firmware for noen dager siden, la inn den i samme slengen. Nå har de ihvertfall fikset at ene sensoren rapporteres når døra åpnes utenifra.

Endret av yrune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde store problemer med batteriforbruk på min Idlock 150. Etter igjen å ha oppgradert låsen med zwave modulen på plass opplever jeg nå etter tre ukers bruk at den har gått fra 85 % til 80 % batteri. Men i mitt tilfelle var nok ikke det hovedproblemet. Da jeg så nærmere på problemet så jeg at zwave loggen i home assistant hadde innslag med en av nodene som kontinuerlig rapporterte strømforbruk. Noden var satt til å kun rapportere pr time men gjorde det flere ganger i sekundet som førte til at nettverket ble spammet. Etter restart av noden opplever jeg et mye raskere nett og ikke noe problem med batterislukende Idlock.  Forhåpentligvis case solved for min del. Og kanskje en forklaring og løsning for andre også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå