Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HSTouch & Foscam


Ronny

Anbefalte innlegg

Mottok i dag et Foscam Wireless 1080P IP Camera i Posten, og dette er mitt første forsøk med kamera i Homeseer.

Imponerende nok, detekterer Homeseer kameraet umiddelbart i HSTouch Plugin, og jeg taster inn brukernavn & passord for kameraet.

Jeg har ennå ikke gjort noe konfig i hverken kamera eller Homeseer, annet enn å oppgradere til siste versjon av Firmware på kameraet.

Ut fra skjembildet på HSTouch er det ikke noe kamera der.

Krever det noe mer konfig et eller annet sted for å få bilde i HSTouch?

 

(HSTouch på Iphone7)

 

 

 

Cam1.jpg

HStouchcam.PNG

Endret av Ronny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun for info til de som måtte lese dette i etterkant, og som står fast på samme.

 

pt fungerer det ikke autosetup av et foscam R2 hos meg,. Om jeg derimot legger inn manuell URL med u/p så vises det bilde i Hstouch.

Det kan kanskje være noe mismatch mellom siste firmware i Foscam og/eller HS versjon.

http://IP:port/cgi-bin/CGIProxy.fcgi?cmd=snapPicture2&usr=username&pwd=password

 

Foscam godtar ikke % i passord da blir det bare -2 i CGI result om en skal ha Snapshot i nettleser/Hstouch.

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.