Gå til innhold
  • Bli medlem
nogeni

Nexa skumringsrele og rfxcom på homeseer?

Anbefalte innlegg

Nexa sitt skumringsrelè er kun en enkel av/på. Den rapporterer ikke Lux. Den går rett inn i HomeSeer uten problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, nogeni skrev:

Lux for on/off kan stilles på relè.

Ja. Dvs. du må vente til det er så mørkt du vil ha det.

9 timer siden, nogeni skrev:

Legges den til som input device? (som brytere?)

Ja, som en vanlig av/på device.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av ØysteinHJ
      Jeg planlegger å bruke et par av knappene på en Ikea TRÅDFRI remote control til å trigge noen eventer i HomeSeer.  Men jeg får ikke til å lese av knappene som har blitt trykket.  Dette er slik den har blitt lagt til i HomeSeer vha. JowiHue:

Når jeg trykker på knapper så oppdaterer timestamp på root-devicen seg, men jeg ser ingen som kommer opp.  Noen som vet hva som er problemet her?  Kan noe av problemet være at jeg har knyttet noen av knappene (On/Off, Dimmer Up og Dimmer Down) direkte til Ikea-pærer i Phoscon?  Hadde bare tenkt å bruke Previous- og Next-knappene til å trigge eventer i HomeSeer.
    • Av BME
      Har ikke åpnet prosjektet til mitt nettbrett på lang tid. Når jeg nå skulle åpne det er det tilsynelatende lastet inn, men inneholder ingen screens.
      Prosjektnavnet står øverst i vindusrammen.

Dersom jeg åpner prosjektet fra der det ligger (xml-filen), hentes screens inn, men får en hel haug med feilmeldinger om grafikk som mangler.

Det er mulig jeg ikke har hatt helt kontroll på hvor grafikkelementene jeg har lastet ned har ligget, og at jeg uforvarent (eller Windows) har fått slettet dem. Kan det være årsaken til det hele?

Er det noen som har opplevd tilsvarende, og er det mulig å hente tilbake grafikken fra nettbrettet prosjektet kjører på?
      Kan det være andre årsaker?

Ser at jeg kjører på HS Touch Designer v3.0.56 og at det er kommet v3.0.0.77 (navnet på nedlastingsfilen, antar det er en ny versjon), men jeg tenkte å høre litt her før jeg oppgraderer...
    • Av Guahtdim
      Dette er en plugin for å kunne sende sms ved hjelp av BulkSMS, Twilio eller BudgetSMS. 
      https://www.bulksms.com/
      https://www.budgetsms.net/
      https://www.twilio.com/

Personlig så anbefaler jeg ikke Twilio mer.
      BudgetSMS er billigst, men litt mer klønete betaling (betale via bank eller bitcoin). Det står at de støtter PayPal, men jeg har ikke skjønt hvordan man får gjort dette.

I event

2019-04-27: Nå også med muligheten til å hente inn telefonnummeret som det skal mottas fra i teksten på en annen enhet (device).
      Man kan plukke enhet.
      Velge om man skal ta teksten som
      As Is - som den er
      PlanyoFormat - eget format (47) 12345678
      RegEx - Regulært uttrykk

Config
      Nytt fra 2019-04-27 er at man kan velge å legge inn alphanumeric id som avsender. Man kan f.eks. ha HomeSeer som avsender.
      Krav til alphanumeric id: Max 11 tegn. Kun A-Z, a-z, 1-9 og <space>. Man kan ikke ha kun tall for å spoofe andre nummer
      Resend guard - beskytter deg mot å sende samme melding mer enn en gang over gitt periode. Her har jeg selv satt den til 2 minutter. Så hvis det kommer en eksakt lik melding til samme mottaker og den allerede er sendt for 2 minutter siden eller mindre så sendes ikke ny.

Utført:
      Lagt til BudgetSMS som mulig sender Lagt til BulkSMS som mulig sender  
      Videre planer:
      Lage en ny plugin på grunnlag av TwilioSeer som skal støtte flere leverandører Kunne overstyre default receivers når man legger inn event. Kunne sette en levetid på sms slik at hvis den ikke blir sendt på første forsøk så prøves inntil sms blir sendt eller angitt levetid er over.  
      Jeg er åpen for innspill hvis noen ser noen mangler.

HSPI_TwilioSeer_V_1.2.0.0

• Av Armas
      Hei!
      De siste dagene har masse bevegelses-sensorer blitt veldig ustabile. 
      En etter en, er det ikke til å stole på. I begynnelsen var det bare Phillips sine motion-sensorer, men ettersom jeg begynte å tukle med dem, har også flere aqara bevegelsessensorer blitt ustabile. 
      Jeg mistenker at dette startet i forbindelse med at jeg inkluderte en eller flere nye enheter, kanskje aqara magic-cube. 

Philips hue-sensorene gir ofte bare rødt lys istedenfor å rapportere bevegelse. Dette er sensorer som har fungert knirkefritt i over ett år. Jeg har mange av disse, minst 10 stk. Jeg har forsøkt å slette dem og legge dem til på nytt, med varierende hell. Noen fungerer igjen, men er ustabile. Jeg har også forsøkt å bytte batteri og resette dem. Flere og flere blir ustabile, og nå begynner også aqara bevegelsessensorer å bli ustibile. Både nye og gamle. 

Jeg har kikket i homeseer sin log, men ser ikke noe der (men er litt usikker på hvilke logge-funksjoner som skal hukes på?)
      Har selvsagt forsøkt å restarte pc og deconz, tatt ut conbee stick etc. 

Det er sikkert ingen som har en umiddelbar løsning, men spørsmålet er vel heller hvordan jeg kan feilsøke? 

En mulighet er å bygge opp hele zigbee-systemet på nytt. Det består vel av ca. 25 lamper og 30 sensorer/brytere. Hva må man gjøre for å sikre seg at man starter med rene ark? 

• Av marius86
      Hei

Jeg kjøpte to Fibaro Walli dimmer 2 steder i leiligheten. Den er smart og i tilegg har den en led ring rundt bryteren.
      Jeg har fått koblet den til Homeseer systemet uten problem og den dimmer lysene.

Neste spørsmål: det hadde vært kult om jeg kan styre led ringen rundt dimmeren ved f.eks alarm status på boligen, Alarm off(Ingen lys), Alarm Armed (Blått lys), Alarm away (Rødt lys i en periode.)
      Er det mulig å styre denne led ringen ? Jeg ser i manualen at man kan styre denne led ringen med parameter. Men kan jeg bytte parameter fra Event utifra ønsket farge ved en viss hendelse i Homeseer ? 

Mvh

Marius

• Opprett ny...