Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sammenkobling av Telldus og Fibaro!


Anbefalte innlegg

Sitter å klør meg i hode. 

Jeg sitter per i dag inne med to systemer da jeg tidligere startet med Telldus Znet med 433 og nå er i en overgangsperiode for å imigrere til z-Wave og fibaro.

Har flyttet alle mine dørsensorer, brytere og røykvarslere over men sitter igjen med spørsmålet om mine temp/fuktighets målere, Da de er på 433Mhz. 

Det jeg da funderte på var om jeg kunne legge til min Telldus znet boks som en del av mitt Fibaro z-wave "nett". Å ja det fungerte til en viss grad da et par av mine z-waveenheter (nexa dimmer og en av/på bryter) som fortsatt var koblet til telldus dukket opp i mitt fibaro interface. Men dette fungerte ikke ideelt da det ble kommunikasjonsproblemer på både fibaro og telldus interfacene. Men det jeg ønsker er at temp/fukt målerne mine skal overføre data/logg til mitt fiarosystem så jeg slipper å kjøpe inn over 10 nye enheter som snakker z-wave. Noen som i det hele tatt forsto problemstillingen? eller har tilsvarende utfordring eller har erfaring med dett? Hilsen en hobby+ automatiker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Dette hadde vært veldig mye enklere hadde du brukt noe annet enn Fibaro som gateway, tror ikke du har så mye annet valg enn å investere i z-waveutstyr hvis du har tenkt til å fortsette med Fibaro.

Vurderer HomeSeer da jeg ser det er det mest brukte. Men har nettopp "knekt koden" på Fibaro så må eventuelt bare overtale meg selv om et års tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen som har koblet sammen Fibaro og 433mhz enheter ved å kjøpe en Raspberry Pi og installere f.eks Domoticz på denne. På en Raspberry kan du koble i en RFXcom tranciever som du kan styre alle 433mhz enheter med. Denne fungerer sammen med Domoticz. Deretter setter du opp en HTTP POST/GET service mellom Domoticz og Fibaro, med virtuelle devices i Fibaro. Da får du det så "ordentlig" du får det inn i Fibaro... Litt mekk, men det vil fungere. Dette avhenger litt av at du kan kode litt i LUA, men mulig det finnes noe kode du kan gjenbruke ved å søke på "Domoticz Fibaro 433mhz".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.