Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homeseer ?


Bananfluen

Spørsmål

Har en Vera Plus, men den er meget begrenset iforhold til automatisering.. Ser at Homeseer blir anbefalt av mange. Jeg blir litt forvirret av alle utgavene. Jeg vil gjerne ha en egen "boks" og ikke kjøre på pc. 

Hva trenger jeg egentlig? Har z-wave produkter, ikke så mange ennå, men si jeg ender opp med 10-20 enheter. Har Philips hue. Har Sonos.

Er det mnd. kostnader?

Må jeg betale for plugins for å få noe av dette til å fungere?

Ser det er en som er basert på raspberry pi? Er denne kjapp nok, eller blir den treg? :-)

 

Mange spørsmål her, men håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Raspberry Pi kan brukes. Det er litt mer begrenset støtte for plugins (HomeSeer er i utgangspunktet et Windows-program), men veldig mye fungerer fint.

Du må nok kjøpe plugins for Hue og Sonos.

Det er ingen månedlige kostnader.

 

HomeSeer kommer i utgangspunktet i to utgaver: Standard og Pro. Pro kommer med full HS3, men har også hele HStouch og alle HomeSeer sine egne plugins inkludert. HomeSeer sine egne plugins får du i utgangspunktet ikke bruk for med det første, men hvis du vil designe egne skjermbilder så kan du like greit kjøpe Pro istedenfor Standard og egen HStouch-lisens.

 

HomeSeer kommer også på "boks". Zee2 er en cut-down versjon av full HS3 (begrensning i antall plugin'er du kan kjøre, max 5). SEL en en kraftigere Linux-boks. S6 er i praksis en liten PC med Windows Embeded og HomeSeer 3 installert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

HomeSeer er på salg med jevne mellomrom til 25% og til og med 50%. Send dem en epost og hør. ;)

 

At HS3 Pro kommer med "full HS3" betyr at det egentlig er det samme som Standardutgaven, men lisensen inneholder tilgang til plugin'er og HStouch. Egentlig ikke mer enn det, ser nå at det muligens var en noe kronglete formulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg så at det gikk an å laste ned å teste gratis en uke, så da gjorde jeg det. Jeg kjører Ubuntu Gnome. Får ikke installert jowihue plugin da.. blir bare feilmelding. Ellers så ser jo dette helt overlegent ut. Kanskje det blir en server og HS3 alikevel ?

Noen andre som kjører HS på linux og får jowihue til å virke?

Screenshot from 2016-06-09 22-09-33.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Så vidt jeg vet er JowiHue kompatibel med Linux, ellers hadde du ikke fått lastet den ned.

 

Det enkleste er muligens å spørre på HS forumet direkte hos JowiHue. Men jeg er ellers enig med @GeneralVirus det høres ut som noe ikke har gått helt greit med filen. Eller at det faktisk mangler noen dependency filer. Du kan åpne Zip-filen (se i HS3/Update3/) og sjekke om du finner tilhørende filer på riktig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå vet jeg ikke innholdet i jowiHue. Men kan være noe av Mono depedencie du mangler?

 

Vanlige Mono pakker som trengs (litt fra HS forumet og fra verisure pluginen min)

apt-get install mono-vbnc
apt-get install libmono-system-web4.0.cil
apt-get install libmono-system-design4.0.cil
apt-get install libmono-system-web-extensions4.0-cil
apt-get install libmono-system-runtime-caching4.0-cil
apt-get install flite
apt-get install chromium
apt-get install libmono-system-numerics4.0-cil
apt-get install libmono-system-data-linq4.0-cil
apt-get install libmono-system-xml-linq4.0-cil

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

JowiHue fungerer utmerket på linux, men Hues interface er åpen og enkel å interagere direkte med via VDs.

 

Ut fra feilmeldingen ser det jo ut som om plugin'en kræsjer totalt. Det er vel også en de forskjel på de debian-baserte linux-distribusjonene, men de offisielle instruksjonene funket ikke for rmeg (jeg kjører raspbian).

 

Jeg måtte 'sudo apt-get install mono-complete' før noe helst virket, og jeg skjønne rikk ehva jeg skal med chromium (kjører uansett hodeløst) som ikke engang fins for arm.

 

Og de har glemt sertifikater for mono (dersom du vil bruke funksjoner som går på web med https, f.eks. sms-scriptet til Moskus)

# certificates, må oppdateres med jevne mellomrom
sudo mozroots --import --sync

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
2 hours ago, DiderikFrom said:

JowiHue fungerer utmerket på linux, men Hues interface er åpen og enkel å interagere direkte med via VDs.

 

Ut fra feilmeldingen ser det jo ut som om plugin'en kræsjer totalt. Det er vel også en de forskjel på de debian-baserte linux-distribusjonene, men de offisielle instruksjonene funket ikke for rmeg (jeg kjører raspbian).

 

Jeg måtte 'sudo apt-get install mono-complete' før noe helst virket, og jeg skjønne rikk ehva jeg skal med chromium (kjører uansett hodeløst) som ikke engang fins for arm.

 

Og de har glemt sertifikater for mono (dersom du vil bruke funksjoner som går på web med https, f.eks. sms-scriptet til Moskus)

# certificates, må oppdateres med jevne mellomrom
sudo mozroots --import --sync

sudo apt-get install mono-complete gjorde susen! Takker, da kan man teste litt :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.