Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Kommer ikke inn på Homeseer-web-grensesnittet


Anbefalte innlegg

Da systemet mitt ble satt opp, ble Homeseer lagt på en Windows-PC, og det ble åpnet slik at jeg kunne gå direkte inn på web-grensesnittet til Homeseer via telefonen, Mac`en osv, slik at jeg slapp å sitte på den bestemte PC`en for å gjøre endringer.

 

Men en eller annen gang skjedde det noe, uten at jeg forstår helt hva. Nå kommer jeg ikke inn ved å gå direkte på IP-adressen verken via Safari eller Chrome på Mac. Det hender av og til at Chrome begynner å laste siden, men det stopper opp og jeg ser bare tekst av enkelte menyer, og bare rot...

Bruker jeg derimot Safari på Iphone så er det ingen problemer i det hele tatt. Men det blir litt smått og knotete å sitte å justere systemet på den lille skjermen...

 

Router er restartet flere ganger, det samme er både Homseer og PC`en. 

 

Tips til hva jeg kan gjøre for å få mulighet igjen til å komme inn i web-grensesnittet fra Mac mottas med stor takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Moskus skrev:

Ooookay... merkelig. Kan ikke si jeg har sett det. Hva om du prøver myHS.homeseer.com?

 

Når jeg velger "access system", så går den direkte til IP-adressen.. Sikkert fordi jeg er hjemme på mitt eget nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ZoRaC skrev:

Hvis du tar opp utviklerverktøyet i Chrome (F12) og ser på "network" når du laster siden, ser du noe unormalt der?

Vet ikke helt hva jeg skal se etter...

 

bildet med minst tekst = ingenting på skjermen 

bildet med mest, når den laster bittelitt..

det markert feltet blinker..

IMG_7157.JPG

IMG_7158.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det med en ctrl+F5?

Ser at den gir status 304 på de fleste filer, som betyr at den bruker en cachet versjon av filen i stedet for å overføre den på nytt. Av og til blir cachen korrupt. Ctrl+F5 tar en "hard refresh", slik at alle filer lastes ned på nytt (status 200). 

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZoRaC skrev:

Hjelper det med en ctrl+F5?

Ser at den gir status 304 på de fleste filer, sim betyr at den bruker en cachet versjon av filen i stedet for å overføre den på

nytt. Av og til blir cachen korrupt. Ctrl+F5 tar en "hard refresh", slik at alke filer lastes ned på nytt (status 200). 

Har ikke F-taster på Mac, men skal se om jeg finner noe som ligner ;)

 

Edit: Joda. Har da det. ..... *skulle gått til Specsavers*

Endret av Tor Aage
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor Aage skrev:

Har ikke F-taster på Mac, men skal se om jeg finner noe som ligner ;)

Ja, de har selvsagt funnet på noe annet. :P Eple+R, kanskje?

 

Er det forresten noe interessant i "Console"-fanen?

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, ZoRaC skrev:

Kjører du siste versjon av HS?

Har du mulighet til å prøve fra en annen Mac?

Kjører du noen form for antivirus/brannmur på Macen?

Skal sjekke versjonen av HS.

Har prøvd fra fruens Mac, og det er samme resultat der.. Men hun kommer også inn med iPhone.
Jeg har ikke gjort noen forandringer fra den dagen det virket til det ikke virket, men det er en helt enkel instalasjon av Windows, uten noen form for ekstra dilldall iallfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ZoRaC skrev:

Noen andre her med Mac som opplever samme problem? Høres jo nesten ut til å

være et Mac-problem. 

Jeg tenker også at dette kan være et Mac-relatert problem. Men det virket helt smertefritt tidligere, men på ett eller annet tidspunkt skjedde det noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mk1 black limited skrev:

Kjører Mac, har ikke dette problemet.

 

@Tor Aage Du har ikke lagt inn noe antivirus som driver og sjekker webtrafikken din? Har du prøvd med en PC? 

Ikke lagt inn noe antivirus, nei. Ikke har jeg mulighet til å sjekke med en annen pc heller, da dette er den eneste PC`n i hus..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.