Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vise bilde fra kamera når det ringer på døra


Actibus

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Nerox skrev:

Hvordan lisens har du? Ser at lisensen opp til 4 kamera ikke støtter virtuel machine? Tenkte og ha den på win 10 vm på serveren min. Er det ikke mulig da?

 

Jeg har Standard med 2 kamera. Kjører på en Ubuntu VM. :) Det er bare Lite som ikke kan kjøres på VM, så vidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2018 at 20:19, ZoRaC said:

 

Jeg har Standard med 2 kamera. Kjører på en Ubuntu VM. :) Det er bare Lite som ikke kan kjøres på VM, så vidt jeg vet. 

 oki da må jeg kjøpe standard pakka :/ Holder egentlig med lite. men siden jeg kjører win vw så må jeg ha tilgang til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den her:  https://www.ebay.com/itm/Wifi-720P-HD-ONVIF-P2P-Outdoor-Wireless-IR-Cut-Security-IP-Camera-Night-Vision/252159500682?hash=item3ab5e0a18a:g:8ZQAAOSwA3dYU2Zq

 

 

Alarm: ActionSending images to email;Uploading photos to FTP server

On 5/21/2018 at 20:19, ZoRaC said:

 

Jeg har Standard med 2 kamera. Kjører på en Ubuntu VM. :) Det er bare Lite som ikke kan kjøres på VM, så vidt jeg vet. 

 

Endret av Nerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
On 5/20/2018 at 11:48, ZoRaC said:

 

Ok, da er du litt mer avhengig av kameraets funksjoner, ja. Så lenge kameraet kan laste opp et bilde via FTP ved bevegelse (eller enda bedre, ved å kalle en URL (API)), så skal det kunne brukes. Du setter da kameraet til å laste bilde til HS-serveren via FTP og når noen ringer på så sender du det bildet med Pushover-plugin. :) 

 

Da har jeg fått ipCam og montert den støtter bevegelse og sende bilde over FTP og Epost. Hvordan ftp server program bruker dere på win pc? evt gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/20/2018 at 19:32, ZoRaC said:

 

Jeg har brukt FileZillaServer, men det er mange år siden. 

 

Da har jeg fått Kamera til og ta bilde og legge det i en mappe på serveren. Hvordan gjør det du med og få bilde på varslingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, ZoRaC said:

 

Med Pushover-plugin. :) 

Da bruker jeg den Option valget nedderst her?

KAM.jpg.b1749b999e6fc71254d26aa04dfe4eeb.jpg

 

Hvordan gjør det med bild? At den velger nest siste bilde?

Som du ser så tar den 3 bilder . Ønsker da bilde nr 2. Hadde vært kult med alle 3 bildene også. Vært bilde får ny dato osv. Så hvordan løser jeg det?

KAM1.jpg.f3f83273c64d66d0b2282ef148bea6c1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerox skrev:

Da bruker jeg den Option valget nedderst her?

KAM.jpg.b1749b999e6fc71254d26aa04dfe4eeb.jpg

 

Stemmer. Angi filbane :) 

 

1 minutt siden, Nerox skrev:

Hvordan gjør det med bild? At den velger nest siste bilde?

Som du ser så tar den 3 bilder . Ønsker da bilde nr 2. Hadde vært kult med alle 3 bildene også. Vært bilde får ny dato osv. Så hvordan løser jeg det?

 

Jeg lagrer et bilde som «dingdong.jpg» og sender med Pushover. I tillegg sender jeg de 3 nyeste bildene med epost. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ZoRaC said:

 

Stemmer. Angi filbane :) 

 

 

Jeg lagrer et bilde som «dingdong.jpg» og sender med Pushover. I tillegg sender jeg de 3 nyeste bildene med epost. :) 

 Problemet er at jeg ikke kan velge navn på bilde :/ Så ser jeg at det kommer en ny mappe for være dag. Finnes det noe script som kan organisere det? feks at den går inn i den siste mappen samt endrer navn på siste bilde. og flytter bilde til en mappe som er koblet opp mot app?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Nerox skrev:

Finnes det noe script som kan organisere det? feks at den går inn i den siste mappen samt endrer navn på siste bilde. og flytter bilde til en mappe som er koblet opp mot app?

 

Hvilket operativsystem kjører du på serveren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, ZoRaC said:

 

Hvilket operativsystem kjører du på serveren?

Kjører windows :)

 

Men kan fikse en ubuntu på VM på unraid serveren min :) Men beste hadde vært og hatt alt på en windows pc :)

Endret av Nerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/22/2018 at 20:56, ZoRaC said:

Takker:)

 

Lasta ned et Shinobi CCTV til ubuntu. Så jeg får en API til og få bilde. Du veit ikke hvordan jeg kan bruke API min: http://xxx.xxx.1.xxx/XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX/jpeg/Sigv9KRvSF/6XMyZ0J0IX/s.jpg

 

Går jeg inn på den der. Så får jeg bilde av en snap. Hvordan laster jeg den ned automagiskt til serveren. så henter HS den opp igjen?

 

Prøvd og add url rett i push Attachment plassen. Men komme ikke opp noe bilde:/

Endret av Nerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nerox skrev:

Prøvd og add url rett i push Attachment plassen. Men komme ikke opp noe bilde:/

 

Nei, den krever en lokal fil, ikke URL. :( 

 

11 timer siden, Nerox skrev:

Du veit ikke hvordan jeg kan bruke API min: http://xxx.xxx.1.xxx/XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX/jpeg/Sigv9KRvSF/6XMyZ0J0IX/s.jpg

 

Går jeg inn på den der. Så får jeg bilde av en snap. Hvordan laster jeg den ned automagiskt til serveren. så henter HS den opp igjen?

 

Prøv dette «immidiate» scriptet:

&hs.GetURLImage(“<Shinobi-IP>”,”/XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX/jpeg/Sigv9KRvSF/6XMyZ0J0IX/s.jpg”, TRUE, 80, “\html\bilde.jpg”)

 

Sjekk at du da får et «bilde.jpg» i html-mappa. 

 

(Hentet fra: https://rutg3r.com/blueiris-and-homeseer/)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, ZoRaC said:

 

Nei, den krever en lokal fil, ikke URL. :( 

 

 

Prøv dette «immidiate» scriptet:

&hs.GetURLImage(“<Shinobi-IP>”,”/XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX/jpeg/Sigv9KRvSF/6XMyZ0J0IX/s.jpg”, TRUE, 80, “\html\bilde.jpg”)

 

Sjekk at du da får et «bilde.jpg» i html-mappa. 

 

(Hentet fra: https://rutg3r.com/blueiris-and-homeseer/)

 

Funket dessverre ikke :/ 

sa.jpg.0f0b5c31afbfc60353fe38275c870914.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, ZoRaC said:

 

Hva sier loggen til HS?

 

jun-24 20.51.44   Error Running script(2) &hs.GetURLImage(“192.168.1.237”,”/RQAxxxxxxxxxxxxxxxxxxL/jpeg/Sigv9KRvSF/6XMyZ0J0IX/s.jpg”, TRUE, 8080, “\html\bilde.jpg”), init error: Ugyldig tegn
jun-24 20.51.44   Event Running script statement immediately: &hs.GetURLImage(“192.168.1.237”,”/RQAxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/jpeg/Sigv9KRvSF/6XMyZ0J0IX/s.jpg”, TRUE, 8080, “\html\bilde.jpg”)
jun-24 20.51.44   Event Event Trigger "Andre events Bilde ved ringeklokka"
jun-24 20.51.44   Event Event Andre events Bilde ved ringeklokka triggered by the event page 'Run' button.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, ZoRaC said:

Ah, ser det har blitt noe kluss når jeg kopierte inn koden. :( Den bruker «skrå gåseøyne». Altså ” i stedet for "...

 

Bare visk vekk alle gåseøyne og skriv inn nye. :) 

Jess funke det! :D Takker :D

 

Hvordan blir den locale banen da?

 

EDIT:

Fant det ut :)

Endret av Nerox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde brukt denne:

My.Computer.Network.DownloadFile("http://bildeurlher.jpg", "c:\lagresomher.jpg", _username, _password, False, 5000, True)

istedenfor hs sin innebygde. Men det er mulig at HS3 nå bare wrapper rundt den istedenfor. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.