Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Qubino dimmer ute av kontroll?


aeklo

Anbefalte innlegg

Før jeg starter letinga etter nåla i høystakken tenkte jeg å høre om noen har opplevd liknende:

 

Har en Qubino Flush-mounted dimmer (ZMNHDD1) som ikke oppfører seg som den skal.

Den har fungert utmerket over lengre tid, men har nå begynt å dimme opp/ned kontinuerlig, uavhengig av om HomeSeer kjører eller ikke.

Sender jeg beskjed om at den skal skru seg av eller på, så stopper den ofte dimminga noen minutter, og så er det på'an igjen - kontinuerlig!

Har ingen ting koblet på inngangene annet enn et NO rele på S1 for rapportering av brann.

 

Jeg har fundert på om det kan være at en annen enhet er satt opp med assosiasjon til dimmeren, og at det er denne som trigger kontinuerlig dimming - men jeg er ganske sikker på at dette ikke er tilfelle. Men, finnes det en enkel måte å sjekke hvilke enheter som evt. er assosiert med denne? Andre veien er jo greit, men å måtte pløye gjennom masse enheter blir å famle i blinde.

Har måttet koble ut dimmeren nå :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moskus skrev:

...? Qubino bruker ver I1-3 eller TS.

 

Har du forsøkt å koble ut dette?

 

Ja, det har du rett i. I1 har jeg vel brukt. Skal gjøre et forsøk senere i dag. Problemet er at både Qubinoen og releet er litt utilgjengelig, men slik det er nå fungerer det uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, aeklo skrev:

I1 har jeg vel brukt.

Ja, var det jeg antok, men var greit å være sikker. I1 styrer jo lyset direkte, så min første tanke er jo at hvis noe er koblet til den, så ville jeg begynt å se på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært borti flere dimmere som har oppført seg ca slik.
I mine tilfeller har jeg aldri fastslått nøyaktig hva det er for noe, men dimmerne har ihvertfall sagt takk for seg - ikke noe som helst galt verken med Z-Wave eller HS3 - det kan virke som du har vært uheldig og fått samme problem.

 

PS: I mine tilfeller har det vært dimmere som har drevet forholdsvis mange GU10 LED (henholdsvis 8 og 9stk av de kraftigste). Det begynner å bli lenge siden nå, og jeg tror kanskje bytte av pærer gjorde det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt of topic, men jeg sliter med at en rekke av mine Qubino Flush-mounted dimmere til stadighet settes til 78 % av seg selv rett etter de er skrudd av. Eller, de rapporterer kun til HS3 (samme feil med FutureHome da jeg kjørte det) at de er 78 %, men fysisk er de av. Noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg antok, men var greit å være sikker. I1 styrer jo lyset direkte, så min første tanke er jo at hvis noe er koblet til den, så ville jeg begynt å se på den...


Er ikke dette typisk? Måtte koble fra dimmeren siden lyset pulserte opp/ned hele tiden.
Når jeg så skal feilsøke og kobler den opp igjen - guess what? Så funker den som den skal igjen.
Ingen ting er resatt. Den var vare strømløs litt lengre enn jeg allerede hadde forsøkt.
Beats me [emoji849]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.