Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

styre somfy/ Io-homecontroll med z-wave /homeseer


Hogne

Anbefalte innlegg

Ny her, og med smarthus. Holder på å planlegge smarthusløsning i ny bolig, og har valgt å legge opp til ettermontering av z-wave trådløst. Som gateway tenker jeg Homseer for fleksibiliteten, selv om jeg frykter grensesnittet gir litt ekstra hodebry. Skal ha styring av 3 velux-vinduer (integra) samt utvendig screens som også snakker Somfy sitt oppsett IO-homecontrol.  Forstår at IO-homecontrol forsåvidt bruker samme frekvenser, men ikke snakker med z-wave. Har vært vanskelig å finne noen god måte å få dette sammen på. Ser nå ut til at velux har lansert en kontrollenhet KLR 200 som kan styre både screens og takluker. Videre at noen smartinger har klart å styre dette fra Z-wave ved at man har funnet noen API-er fra KLR 200.

Dette ligger langt over mitt nivå. Ser dette er gjort via openHAB. Er det noen som har en formening om disse scripts fra openHAB kan kjøres fra Homeseer? Noen som har prøvd? Burde ikke tilnærmingen funke?

 

https://community.openhab.org/t/io-homecontrol-velux-somethings-in-the-bush/11413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hogne skrev:

Som gateway tenker jeg Homseer for fleksibiliteten, selv om jeg frykter grensesnittet gir litt ekstra hodebry

Jeg forstår hva du mener, men grensesnittet er jo ikke akkurat ulogisk, selv om det ikke er iPhone-sexy.

 

4 timer siden, Hogne skrev:

Er det noen som har en formening om disse scripts fra openHAB kan kjøres fra Homeseer? Noen som har prøvd? Burde ikke tilnærmingen funke?

Scriptene (dvs "bindingen") vil ikke kjøre men API'en vil du kunne bruke. Problemet er her:

 

4 timer siden, Hogne skrev:

Dette ligger langt over mitt nivå.

Jeg tror ikke dette er umulig på noen som helst måte, men det er ikke nødvendigvis bare-bare for en utenforstående uten hardware'n å scripte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.