Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

"padde" strømuttak med z-wave?


Salvesen

Anbefalte innlegg

Etter at TV benken har blitt ett gigantisk tech rot skal jeg etterhvert rydde opp bak der og i den forbindelse har jeg tenkt å bruke en skuff til strømuttak, ups osv for å samle dette. I den forbindelse ønsker jeg å få mest mulig inn i systemet ift strømforbruk og av/på funksjonalitet og lurer på om noen vet om multi strømuttak med innebygget z-wave funksjonalitet? En mulighet er jo å kjøre fibaro plugger eller tilsvarende på de enhetene jeg vill styre/overvåke men det blir fort kostbart så tenker at en multi sak gjerne får prisen noe ned, om det finnes.

 

Tar i mot alle tips ift dette, både uten og med z-wave :)

 

Legger ved ett bilde over hvilken type enhet jeg tenker på om det skulle være missvisende:

 

monster-corepower600usb(219022)_1_Normal_Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hilmar skrev:

Jeg vet ikke om denne er på markedet lenger, men flere på Zipato-forumet mener jeg var fornøyd med Greenpeace Powernode 6:

https://www.domotiga.nl/projects/domotiga/wiki/Devices_ZWave_GreenWave_PowerNode_6

 

Fra Allcontrol.no i mars:

Sitat

Vi tar den inn igjen så fort muligheten byr seg. Ellers så ser vi etter en erstatning.

og

Sitat

Ser dårlig ut, men håper å finne en erstatning.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som godt kan få et nytt hjem:

 

IMG_5251.thumb.JPG.f11fa8271c8b534c6821e882a1dd7e0c.JPG

IMG_5252.thumb.JPG.5302b2b0f7c12ba4943ed37d7ccfdaea.JPG

 

Kjøpt hos Tronika, måler forbruk på hver av de 6 hullene + en for totalen (tror jeg). Ble lagt til i HS3 uten problemer.

 

Skulle ta hånd om tekniske ting: Altibox, switch, wifi osv., men når strømmen gikk stod den som OFF på alle porter. Jeg var på sykehus og den ble fjernet.

 

Mente ikke å kuppe tråden, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Erling skrev:

Jeg har en som godt kan få et nytt hjem:

 

IMG_5251.thumb.JPG.f11fa8271c8b534c6821e882a1dd7e0c.JPG

IMG_5252.thumb.JPG.5302b2b0f7c12ba4943ed37d7ccfdaea.JPG

 

Kjøpt hos Tronika, måler forbruk på hver av de 6 hullene + en for totalen (tror jeg). Ble lagt til i HS3 uten problemer.

 

Skulle ta hånd om tekniske ting: Altibox, switch, wifi osv., men når strømmen gikk stod den som OFF på alle porter. Jeg var på sykehus og den ble fjernet.

 

Mente ikke å kuppe tråden, men...

 

Send meg en pm så finner vi ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.