Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer og Zipato RGBW bulb


HSv

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg er ny på forumet her, selv om jeg har lest og fulgt med en stund.
Jeg hadde tidligere en Zipatile kontroller, men denne er nå byttet ut med en Homeseer Hometroller SEL.

 

Det meste fra det gamle systemet funger helt topp med ny kontroller, men jeg sliter med en Z-Wave Zipato RGBW lampe - jeg finner ikke blå channel. Når jeg inkluderer den, så finner kontrolleren kun var-og kaldhvitt, rød og grønn. Lampen fungerte fint med Zipato sine kontroller. Den fungerer fint nå også, med de kanalene som er der, men det er jo litt kjedelig å ikke kunne styre blå...

Noen som har sett det samme, og forhåpentligvis har en fix...?

På det vedlagte bildet er det kun "Name" som har blitt endret.

Skjermbilde.thumb.PNG.b14b096657c0a0730faf3d9d1e97757d.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar :-)

 

Det skjer ikke så mye mer enn da jeg inkluderte noden. Det ser jo ut som den ikke har blå kanal, men jeg hadde tilgang til den tidligere på Zipatile. Jeg begynner nesten på å lure på om Zipato har lagt til noen "features" som gjør at den ikke fungerer skikkelig med andre - Jeg har litt sånn ymse erfaringer med det selskapet der... :-)Skjermbilde2.thumb.PNG.665696e0fd960cdd79a9a6b03b982906.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jo hendt før, selv om det ikke MÅ være de som er problemet. Jeg tror faktisk du må spørre HomeSeer, det kan være Zipato har gjort noe spesielt med pæren (som de også har gjort med RFID-leseren).

 

HomeSeer Tech sin linje er at de skal støtte det som utstyret selv rapporterer at det kan gjøre, så det ser jo unektelig litt rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nei, jeg fant ikke ut mer, men har ikke gjort særlig mye for å finne ut noe heller.
Det er forsåvidt ikke noe stort problem - annet enn at det er irriterende med ting som ikke virker, når de _burde_ virke :-)

Så veien videre for meg er nok å vurdere hvor lang til det vil ta meg å skape meg et behov for Bulb2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.