Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Synology NAS som server ?


Dirk_pitt

Anbefalte innlegg

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Det lille jeg har gjort har jeg testet ut på et Synology NAS (noen år gammelt 414). Den Domoticz pakken som følger med klarte jeg aldri å få til å starte, men http://www.jadahl.com sin distribusjon har vært stabil, selv betaene. Startet å benytte betaene da støtten for Fibaro sin bevegelsessensor var bedre der.

Endret av Kubiskisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg kan rapportere at Home Assistant fungerer som en drøm på Synology nas DS918+ Installert gjennom Docker. Jeg har ikke prøvd å koble til Z-wave/Zigbee gjennom usb. Da jeg bruker Smartthings som hardware hub.

I tillegg kjører jeg Mi-connector også som docker (xiaomi hub)

Tenkte jeg skulle se på om Homeseer går inn, da jeg har en lisens liggende.

Endret av Ziggiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Jeg kan rapportere at Home Assistant fungerer som en drøm på Synology nas DS918+ Installert gjennom Docker. Jeg har ikke prøvd å koble til Z-wave/Zigbee gjennom usb. Da jeg bruker Smartthings som hardware hub.

I tillegg kjører jeg Mi-connector også som docker (xiaomi hub)

Tenkte jeg skulle se på om Homeseer går inn, da jeg har en lisens liggende.


Hvordan gikk det med Homeseer?
Kan du utdype litt mer ang. det du har fåttntil å virke?
Har du eks. testet tilkobling av strømmåler via HAN?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.