Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, mk1 black limited skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette produktet. Her har de en knapp ved døra som sender signal på 433Mhz til en z-wavedings på innsiden? Som så snakker med z-wvaekontrolleren som så snakker med sentralen? Så i prinsippet kunne man satt opp en Nexa-knapp ved døra i stedet og tatt inn signalet direkte på sentralen man måtte ha i stedet? Om dette faktisk kommer på markedet er jeg ikke sikker på om de kommer til å selge så mange av dem. :)

Akkurat det samme jeg har tenkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, mk1 black limited said:

Jeg skjønner ikke helt dette produktet. Her har de en knapp ved døra som sender signal på 433Mhz til en z-wavedings på innsiden? Som så snakker med z-wvaekontrolleren som så snakker med sentralen? Så i prinsippet kunne man satt opp en Nexa-knapp ved døra i stedet og tatt inn signalet direkte på sentralen man måtte ha i stedet? Om dette faktisk kommer på markedet er jeg ikke sikker på om de kommer til å selge så mange av dem. :)

Merkelig, så ikke først at knappen var på 433... Gjør akkurat det du nevner idag med en Nexa ringeklokke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, mk1 black limited skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette produktet. Her har de en knapp ved døra som sender signal på 433Mhz til en z-wavedings på innsiden? Som så snakker med z-wvaekontrolleren som så snakker med sentralen? Så i prinsippet kunne man satt opp en Nexa-knapp ved døra i stedet og tatt inn signalet direkte på sentralen man måtte ha i stedet? Om dette faktisk kommer på markedet er jeg ikke sikker på om de kommer til å selge så mange av dem. :)

For min del er det interessant, siden jeg ikke har noe interface til 433Mhz, men har til Z-wave :)

Og som Kropling sier, så har ikke jeg heller strøm (eller ledning) til der knappen skal stå ? 

 

/Chris

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Chris_T82 said:

For min del er det interessant, siden jeg ikke har noe interface til 433Mhz, men har til Z-wave :)

Og som Kropling sier, så har ikke jeg heller strøm (eller ledning) til der knappen skal stå ? 

 

/Chris

 

Samme her... Ikke 433 Mhz og heller ikke strøm ved utgangsdøra, så vært på jakt etter noe slikt, enkelt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bruker på Reddit som har bekreftet en mail fra IKEA:
 

“Tack för ditt mail.

Ja det stämmer dessvärre att FYRTUR har blivit försenad på grund av leveransproblem hos vår tillverkare. Vi har dessvärre ingen information om när det beräknas inkomma i lager igen men det ser inte ut som att det kommer bli innan sommaren.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upsi, det var MYE billigere enn den "Somfy" rullegardinene jeg kjøpte... 

 

Rullegardinene jeg kjøpte

Selt SPS reflexsol 90 med G80 sidelister – Somfy motor og veggbryter ( trådløs )

Endret av mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det hele tatt må automatisk solskjerming, lameller og rullegardiner bestilles på mål (hvis man ikke bruker standardmål) fordi det er en del ekstra når det er motor i sånt. Alternativet er fremdeles Rollertrol eller tilsvarende der motoren er en egen sak man legger inn i rullegardinrøret. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 0.46, jonkristian skrev:

Ringeklokke fra netatmo, kanskje en "ring"-killer , ser ut til at denne ikke krever noen cloud eller månedlig betaling.

 

https://www.netatmo.com/no-no/security/doorbell?force_locale=no-no

 

"Velg å lagre videoene automatisk i din Dropbox-sky eller personlige FTP-server".

Jobber for tiden med et prosjekt med å lagre opptak fra Ring Doorbell og Arlo sikkerhetskamera til lokal ftp server... just saying it.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 10.2.2019 den 22.54, Rogerbl skrev:

Jobber for tiden med et prosjekt med å lagre opptak fra Ring Doorbell og Arlo sikkerhetskamera til lokal ftp server... just saying it.

Har faktisk ferdig programmene Arlo2mqtt og Mqtt2arlo som kan laste ned video lokalt og-eller til en ftp server. Jobber med en utgave av denne som ikke er avhengig av en Mqtt broker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, petersv skrev:

Takk for svar @Rogerbl, jeg vil helst ikke ha video ut på nett, så da er det nok ikke produktet som er ideelt for meg.

På 1.3.2019 den 9.38, petersv skrev:

Laster du ned rett fra videostrømmen lokalt, eller fra "skyen"? 

Laster ned videoene fra Skyen, men data fra kameraene som batteritid mm hentes rett fra kameraene.
*************

Henter faktisk videoene ned fra nettet og inn på lokalt lager, eventuelt egen ftp server.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.