Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

Mye nytt fra elko på vei ser det ut som:

 

Sitat

Det norske byggmarkedet er relativt stabilt, blant annet med stor etterspørsel etter smarte løsninger. Dette markedet skal vi være med i. Her har vi utviklet en helt ny smarthusløsning, Elko Smart, som vi snart skal lansere. Løsningen, som har en åpen protokoll basert på Zigbee, vil være integrert med velkjente internasjonale systemer for styring av boliger.

 

- For tiden lanserer vi nye produkter som eksempelvis dimmer, ur og bevegelsesmelder. Snart kommer vi også med et stort antall smarte produkter med åpen protokoll for bruk i Elko Smart, eller for integrasjon med andre smarthussystemer. 

- Det blir stadig flere oppkoblede produkter. Vår løsning er åpen, slik at den kan integreres med andre produkter. Det er altfor mange lukkede systemer. Vi skal gjøre dette enklere for både kunder og samarbeidspartnere. Dette er en spennende reise. 

 

 

Sitat

­Kaldestad fremhever at selskapet ønsker å ta økt miljø- og samfunnsansvar, blant med å produsere komponenter av havplast.

 

 

http://www.elmagasinet.no/Nyheter/Vis/Var_med_og_gjenoppbygget_landet/1f375a56-3f27-4dd6-9128-9ddcacf02fca

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bjonness skrev:

Vår løsning er åpen, slik at den kan integreres med andre produkter. Det er altfor mange lukkede systemer. Vi skal gjøre dette enklere for både kunder og samarbeidspartnere. Dette er en spennende reise. 

Det er en veldig fin teori. Til nå har det jo ikke vært så lett i praksis med Elko... Men den som håper og lever får se. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moskus skrev:

Det er en veldig fin teori. Til nå har det jo ikke vært så lett i praksis med Elko... Men den som håper og lever får se. :) 

Ja, har fått med meg det. 

Er derimot lov til å være optimistisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Jeg er i ferd med å kjøpe flere Idlock 150, men ser at antallet Elkjøpbutikker som har zwave-modulen på lager har vært synkende de siste ukene. Hos en av dem står den til og med som utgående produkt (kan selvsagt være flere årsaker til det).

Er det noe helt nytt underveis? På zwave og/eller lås? Noen som "vet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Svaret fra produsenten:

 

Sitat

To Connect with IKEA hub(not visible in the app), you need an ikea remote control. Then follow the instrutions below,

1. Connect the remote control to Ikea hub

2. Connect the remote and dimmer via TouchLink.

 

Hva betyr det? Når jeg googler TouchLink finner jeg bare noe greier om å få IKEA-pærer inn i Hue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Venin skrev:

Svaret fra produsenten:

 

 

Hva betyr det? Når jeg googler TouchLink finner jeg bare noe greier om å få IKEA-pærer inn i Hue.

Touchlink tror jeg brukes som begrep der en oppretter direkte assosiasjon ved at en holder de to enhetene nært inntil hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stigvi skrev:

Touchlink tror jeg brukes som begrep der en oppretter direkte assosiasjon ved at en holder de to enhetene nært inntil hverandre.

Men etter det er gjort er den akkurat som en vanlig lyspære i IKEA-appen og kan styres via Google Home osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, stigvi skrev:

Touchlink tror jeg brukes som begrep der en oppretter direkte assosiasjon ved at en holder de to enhetene nært inntil hverandre.

Touchlink er vel den metoden bl.a. Ikea har brukt til å legge en dings til et Zigbee-nettverk. Man holder dingsen inntil (avstand ca. 2 cm) fra en annen og trykker på "Link" knappen.

 

Conbee (og dermed deCONZ) støtter ikke denne metoden, men Ikea og Hue gjør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neophyte skrev:

Elko har kommet med 230v Zigbee bevegelsessensorer.

 

Med 10A bryter: https://elkosmart.elko.no/produkter/smartpir-med-bryter

 

Med dimmer: https://elkosmart.elko.no/produkter/smartpir-med-dimmer

De var jo hendige! :)

 

Ønsker meg disse i Z-wave-versjon.

Hører dere, Elko?! Putt inn en Z-wave-chip også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moskus skrev:

De var jo hendige! :)

 

Ønsker meg disse i Z-wave-versjon.

Hører dere, Elko?! Putt inn en Z-wave-chip også!

Hvorfor? For å være helt ærlig, så har jeg blitt mer glad i Zigbee enn Zwave. Sistnevnte har altfor dårlig responstid på kommandoer, synes jeg. Zigbee går stort sett ganske fort. Utfordringen med Zigbee (som jeg nettopp har opplevd) er at det lett kan oppstå interferens med 2,4GHz WiFi. Måtte endre kanal på aksesspunktet nærmest ConBee-stikka mi. Etter at jeg gjorde det, gikk alt meget bedre.

 

Mitt ønske er en utendørs PIR-sensor, så jeg får opp bevegelse også i systemet på det automatiske utelyset.

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.