Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Moskus skrev:

Ryktene skal ha det til at det er en ny API... :(

Sikkert "cloud only", bare for å gjøre det ekstra jævlig.

 

Nei, det var pessimistisk. Det er lov å håpe!

Sendte de en mail ang lokal API/dokumentasjon da jeg ser på å integrere en V2 inn i OpenHAB.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2017 den 15.02, Lazarus skrev:

Sendte de en mail ang lokal API/dokumentasjon da jeg ser på å integrere en V2 inn i OpenHAB.

ikke akkurat overraskende, men skuffende like vell...

Svar fra Smarter support...

Sitat

The API for our Smarter Coffee - 2nd Generation is currently closed, as is the API for the 1st Generation. 
The Smarter Coffee - 2nd Generation is integrated with IFTTT and Amazon Alexa.

 

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aura presence detection

"Unlike other sensors that use heat or light, Aura uses wireless signals; a more accurate and dependable way of detecting motion. Wireless signals, like WiFi from your router, move throughout your home creating a pattern. When people or pets move through the space the pattern is disrupted and Aura then classifies the movement as people, pets, or mechanical (like a fan)."

https://www.aurahome.com/tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Hilmar skrev:

Aura presence detection

"Unlike other sensors that use heat or light, Aura uses wireless signals; a more accurate and dependable way of detecting motion. Wireless signals, like WiFi from your router, move throughout your home creating a pattern. When people or pets move through the space the pattern is disrupted and Aura then classifies the movement as people, pets, or mechanical (like a fan)."

https://www.aurahome.com/tech

Har ikke denne vært tilgjengelig en stund, eller blander jeg med konkurrenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2017 den 17.34, Lazarus skrev:

ikke akkurat overraskende, men skuffende like vell...

Svar fra Smarter support...

 

 

Jeg prøvde å spørre dem litt mer "åpent", men selv etter at jeg tydeliggjorde enda mer hva jeg egentlig spør om, så har de ikke greid å svare! :(

 

Spørsmål:

Sitat

Does the Smarter Coffee gen2 require an internet-connection to function? Or, could i bring a wifi-router up to my cabin (with no internet) with the coffeemaker and still be able to control it with the app on the local network?

 

Svar:

Sitat

Thank you for getting in touch with Smarter. 

Design wise 2nd generation Coffee machine has the same sleek design as the current generation, it is the technology that is the big difference!

With the current generation you need to be connected to the home network the machine is set up on to use the app but with the 2nd generation as long as you are connected to the internet (i.e any wifi or mobile data) you are connected to the Coffee machine! 

The launch of the next generation will also see the launch of our new and improved app! With this app you can have multiple Smarter products connected in different networks for example one home network another work network. You can also invite multiple users to join your network or networks and use your Smarter products.

 

Mitt forsøk på å tydeliggjøre hva jeg spør om:

Sitat

That didn't quite answer my question. Will the app be able to communicate with the machine directly, on the same wifi, even if the wifi is not connected to the internet?

Or, if there is an internet-outage, will or will I not be able to use the app against the machine while I'm at home, connected to the same wifi as the machine?

 

Deres svar:

Sitat

Sorry for not making it clear in my previous email. 

With the 2nd generation App you can connect to the Coffee Machine directly as long as you are connected to the internet i.e any wifi or mobile data. 

But the Cofee Machine has to be connected to a WiFi network. 

 

Og mitt siste forsøk på å få et svar:

Sitat

You're still not making sense to me...

 

"With the 2nd generation App you can connect to the Coffee Machine directly as long as you are connected to the internet i.e any wifi or mobile data. "
If I connect directly from my smartphone to the coffee machine (on the LAN), then why do I need internet? If I need internet, I'm not connecting "directly", but via the internet. 
"Any wifi" - wifi does not autmatically mean access to the internet. I can easily have a wifi at my cabin, with no internet access on it.

"But the Cofee Machine has to be connected to a WiFi network. "
Does this wifi-network have to have access to the internet?

 

Alle gode ting er tre?!

Endret av ZoRaC
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

With the current generation you need to be connected to the home network the machine is set up on to use the app but with the 2nd generation as long as you are connected to the internet (i.e any wifi or mobile data) you are connected to the Coffee machine! 

 

Det ser ut som at forskjellen er at du blir avhengig av en skytjeneste ?

  • Sad 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xibriz skrev:

 

Det ser ut som at forskjellen er at du blir avhengig av en skytjeneste ?

 

Jepp... :( 

Sitat

Apologies for the confusion. With our Smarter Coffee Machine 2nd generation, an internet connection is required to function the machine from the App. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

 

Jepp... :( 

 

 

Da er faktisk 1. gen bedre altså? (for oss på forumet)

 

Eller.. det er jo mange som hacker web-apier ved å reverse engineere trafikk mellom app og webservice.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, xibriz skrev:

Da er faktisk 1. gen bedre altså? (for oss på forumet)

 

Kanskje, hvis bare automasjon er viktig. ;) Det er visst litt forbedringer på selve brygging også, sånn at kaffen forhåpentligvis også blir bedre!

 

Jeg har bestilt v2 - satser på at IFTTT dekker mitt behov, eller at noen klarer å hacke den. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ventet med å kjøpe i påvente av gen2, og nå er jo ikke gen1 i salg lengre... så jeg MÅ greie meg med IFTTT :P jeg har uansett ingen konkret plan for integrasjon mot resten av huset, så sånn sett er det kanskje ingen krise. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ZoRaC skrev:

Vel, jeg har ventet med å kjøpe i påvente av gen2, og nå er jo ikke gen1 i salg lengre... så jeg MÅ greie meg med IFTTT :P jeg har uansett ingen konkret plan for integrasjon mot resten av huset, så sånn sett er det kanskje ingen krise. :) 

Jeg ventet også på gen2... og jeg hadde store planer... får prøve meg på finn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Moskus skrev:

 

hqdefault.jpg

 

 

;):P1f605.png

 

 

Haha! ?

Hadde jeg hatt stemmestyring, kunne jeg sett behovet. Og hvis jeg hadde drukket mer enn 2 kopper kaffe i uka... :P For jeg drikker aldri kaffe til noe fast "mønster", så om jeg ikke får HS3 koblet til hjernen, så er det ingen parametere jeg kan legge inn som kan lage kaffe på rett tid, automatisk. :P Og må jeg først opp med mobilen, så kan jeg like gjerne bruke Smarter-appen i stedet for HSTouch. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, ZoRaC said:

 

 

Haha! ?

Hadde jeg hatt stemmestyring, kunne jeg sett behovet. Og hvis jeg hadde drukket mer enn 2 kopper kaffe i uka... :P For jeg drikker aldri kaffe til noe fast "mønster", så om jeg ikke får HS3 koblet til hjernen, så er det ingen parametere jeg kan legge inn som kan lage kaffe på rett tid, automatisk. :P Og må jeg først opp med mobilen, så kan jeg like gjerne bruke Smarter-appen i stedet for HSTouch. ;) 

Men det er her jeg synes de fleste "smarte" løsninger feiler. Det er da sanneligmeg mer komplisert å dra telefonen opp av lomma, låse den opp, lukke applikasjonen du har åpen, bla til riktig side på home skjermen, åpne applikasjonen, klikke på knappen enn det er å gå bort til maskinen og trykke på riktig knapp. En app betyr ikke at en device er smart. Til tider vil jeg si at det er dummere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tor Magnus skrev:

Men det er her jeg synes de fleste "smarte" løsninger feiler. Det er da sanneligmeg mer komplisert å dra telefonen opp av lomma, låse den opp, lukke applikasjonen du har åpen, bla til riktig side på home skjermen, åpne applikasjonen, klikke på knappen enn det er å gå bort til maskinen og trykke på riktig knapp. En app betyr ikke at en device er smart. Til tider vil jeg si at det er dummere.

 

Helt enig - jeg er veldig motstander av å kalle et hus man styrer fra en app for "smart", huset er jo bare "fjernstyrt"!

Men, skal jeg ha en hel kanne kaffe, så må jeg faktisk gå to ganger for å gjøre det "manuelt" - først slå den på, så hente den når den er ferdig... ;) Og er jeg ute og pusler i hagen (det vil si klipper plena :P) og vi får uanmeldte gjester, så ser jeg fordelen med å bare vippe frem telefonen og sette på en kanne kaffe, sånn at den er klar når vi skal ha den.  Utfordringen min er å få huset til å bli så smart at den skjønner at jeg skal ha en kanne kaffe hvis jeg står og klipper plen og svigers kommer på uanmeldt besøk... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.